Auchan România publică cel de-al cincilea Raport de Sustenabilitate, pentru anul de referinţă 2024, oferind o imagine detaliată asupra progreselor realizate în protejarea mediului, reducerea amprentei de carbon, evoluţia proiectelor de economie circulară, implicarea socială şi aplicarea unei guvernanţe responsabile.
Printre principalele realizări se numără intensificarea utilizării de energie verde prin montarea de panouri fotovoltaice pe 16 magazine, care au produs peste 8 mil. kWh, şi alimentarea a 4 unităţi cu 47% energie regenerabilă furnizată de Auchan Renewable Energy.
Citește și: Auchan vinde 19 magazine către Lidl și lansează un nou program pentru tineri, în plină reorganizare
Auchan România şi-a propus reducerea cu 25% a emisiilor din lanţul de aprovizionare până în 2030 (faţă de 2020), în 2024 înregistrând reduceri semnificative, precum:
Pentru monitorizare, compania a utilizat Carbon Tracking Tool – o platformă testată şi implementată iniţial în România, care calculează şi simulează reduceri de emisii pentru Scope 1, 2 şi 3, conform standardelor SBTi.
Pentru obţinerea acestor rezultate, au fost aplicate măsuri strategice, precum:
În 2024, Auchan a ajuns la 90 de filiere dezvoltate cu zeci de producători locali. Prin acest program, retailerul susţine agricultura locală şi oferă clienţilor produse cu trasabilitate controlată în categorii precum legume, fructe, peşte, ouă, carne şi băcănie. Produsele sunt disponibile în toate magazinele Auchan şi provin de la fermieri care respectă standarde recomandate de mediu, şi echitate pentru lucrători.
„Anul trecut a reprezentat un moment de referinţă pentru Auchan România, prin intensificarea acţiunilor de tranziţie către un model de business sustenabil. Pe lângă investiţiile în eficienţă energetică, în tehnologii care contribuie la reducerea impactului asupra mediului şi în sprijinirea producătorilor locali care practică agricultura regenerativă, am continuat să dezvoltăm o cultură organizaţională bazată pe sustenabilitate.
Credem că transformarea începe din interior, prin educaţie, responsabilizare şi asumare la toate nivelurile organizaţiei şi că doar atunci când oamenii înţeleg sensul şi impactul acţiunilor lor, sustenabilitatea devine o practică integrată, nu doar un obiectiv teoretic.” a declarat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.
Auchan rămâne unul dintre cei mai importanţi angajatori din ţară, cu aproximativ 7.000 de angajaţi la finalul anului 2024, dintre care 70% sunt femei — un indicator pozitiv al diversităţii şi incluziunii în cadrul companiei. De altfel, 56% dintre funcţiile de conducere sunt ocupate de femei, ceea ce demonstrează angajamentul real al companiei pentru egalitate de şanse şi dezvoltare profesională echitabilă.