Grupul românesc Digi Communications, unul dintre cei mai mari jucători din industria telecom din Europa Centrală și de Est, își consolidează tot mai mult prezența pe piața europeană. După lansarea operațiunilor în Belgia la finalul anului 2024, compania face un nou pas strategic prin achiziționarea rețelei de fibră optică Be Cactus, o companie locală din regiunea Liège, potrivit bugetul.ro.
Te-ar mai putea interesa și: ANCOM emite noi licențe pentru Vodafone, Digi și Telekom Romania Mobile Communications
Tranzacția a fost finalizată în august 2025, iar compania Be Cactus și-a anunțat deja clienții că vor fi transferați către Digi Belgia. Be Cactus oferea anterior un abonament standard de 34,95 euro pe lună pentru internet nelimitat cu viteză de 1 Gbps.
Prin preluarea infrastructurii acesteia, Digi Belgia își extinde acoperirea în sudul țării și poate oferi servicii proprii la prețuri mult mai mici decât media pieței belgiene.
Modelul de business al Digi se bazează pe oferirea unor servicii de calitate la prețuri semnificativ mai mici decât ale concurenței. În Belgia, compania propune trei tipuri de abonamente pentru internet fix:
Pe segmentul de telefonie mobilă, Digi Belgia a lansat la 1 octombrie 2025 un nou abonament cu 30 GB de internet pentru doar 7 euro/lună, consolidându-și reputația de furnizor „low-cost premium”. De asemenea, planul de 15 GB pentru 5 euro a fost îmbunătățit cu încă 5 GB, iar cel mai ieftin abonament, de 3 euro/lună pentru 5 GB, introdus în vară, este deja considerat o ofertă revoluționară pentru piața belgiană.
Compania a explicat că succesul acestui model se bazează pe dezvoltarea propriei infrastructuri, ceea ce reduce considerabil costurile operaționale. Aceste economii sunt apoi transferate direct către client, permițând Digi să ofere cele mai mici prețuri de pe piață fără a compromite calitatea serviciilor.
„Investind în propria infrastructură, Digi realizează economii semnificative la costurile operaționale – economii care sunt transferate direct către client. Acest lucru permite companiei să creeze o piață mai competitivă, oferind în același timp clienților cea mai bună ofertă din punct de vedere al raportului calitate-preț”, a transmis compania într-un comunicat.
Digi a intrat oficial pe piața din Belgia în decembrie 2024, printr-un joint venture cu Citymesh, companie afiliată grupului Cegeka. Deși lansarea a fost amânată cu șase luni din cauza opoziției unor locuitori din Bruxelles, care au reclamat impactul vizual al infrastructurii asupra clădirilor istorice, operatorul a reușit să se impună rapid ca al patrulea furnizor de telecomunicații din Belgia.
Până la finalul trimestrului al doilea din 2025, Digi Belgia avea deja 62.000 de utilizatori de telefonie mobilă, rețeaua fiind operată în parteneriat cu Proximus, unul dintre cei mai mari operatori locali.
Belgia este a cincea piață europeană în care Digi își desfășoară activitatea, alături de România, Spania, Italia și Portugalia. Compania a fost prezentă și în Ungaria, de unde a ieșit în 2021, după o activitate de peste două decenii.