- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

ChatGPT „fură” pâinea de la gură chefilor bucătari. Câte secunde i-a luat pentru a scrie o rețetă de o stea Michelin

25 Apr, 20:41 • Cornel Ghimeșan
ChatGPT este motorul de intelingență artificială (AI) care a șocat întreg globul, „fură” tot mai multe meserii. The Telegraph a făcut un test în cadrul căruia a cerut soft-ului să producă trei rețete inedite. Câte secunde au fost necesare pentru a scrie rețetele.
ChatGPT „fură” pâinea de la gură chefilor bucătari. Câte secunde i-a luat pentru a scrie o rețetă de o stea Michelin

ChatGPT este motorul de intelingență artificială (AI) care a șocat întreg globul, „fură” tot mai multe meserii. Rețetele pe care James Galvin le-a văzut au fost scrise de acest software. The Telegraph a cerut acestui chatbot să propună trei feluri de mâncare care ar fi demne de un restaurat cu o stea Michelin.

Mai mult, pentru a-i testa capacitățile, i-au fost impuse și o serie de reguli. Printre acestea se numără faptul că pentru toate cele trei rețete trebuiau folosite ingrediente locale britanice, care să fie specifice acestui sezon. De asemenea, una dintre felurie de mâncare propuse trebuia să fie o rețetă pescărească care să aducă o inovație, în timp ce al treilea preparat trebuia să fie vegan și să conțină o emulsie.

Citește și: Elon Musk lansează TruthGPT, o versiune mai tare ca GPT-4, supărat că ChatGPT are prejudecăţi liberale

ChatGPT nu a „stat prea mult pe gânduri” și în doar 30 de secunde a venit cu propunerile inedite. Una dintre rețete propunea un fel de mâncare cu prepeliță, celălalt, cel pescăresc scoici prăjite cu piure de țelină și salată de fenicul, iar pentru cei care trăiesc un stil de viața vegan, soft-ul a propus sfeclă prăjită cu emulsie de hrean.

În prezent, marile companii din industria alimentară, precum Nestle, folosesc deja inteligență artificială pentru a analiza care sunt trendințele consumatorilor, dar și pentru a venii cu sugestii pentru noi produse. Iar pe de altă parte, industria fast-food, în special giganți precum Chipotle și McDonalds, se folosesc de ajutorul inteligenței artificiale pentru eficientizarea comenzilor și a livrărilor.

Cum ar putea fi folosit ChatGPT în industria HoReCa

Totuși, rafinamentul rețetelor propuse de ChatGPT pentru The Telegraph arată că această unealtă ar putea fi cu mult mai utilă, decât este deja în cazul restaurantelor de tip fast-food.

 „De fapt, m-a uimit cu adevărat”, a declarat Galvin, proprietarul grupului de restaurante de lux Galvin, care include restaurantul Galvin La Chapelle din capitala Angliei.

Aceasta tehnologie ar putea duce la revoluționarea industriei restaurantelor, iar scrierea rețetelor este doar o mică parte a modului în care soft-ul ar putea fi folosit.

„AI câștigă astăzi premii pentru fotojurnalism. Mâine, vom avea bucătari AI de trei sau patru stele care vor fi premiați?”., a declarat Dr. James Canton, director executiv și președinte al The Institute for Global Futures

Viitorul restaurentelor ar putea fi unul extre, de tehnologizat, mai ales având în vedere lipsa uriașă de personal din sectorul HoReCa.

„Mă gândesc la roboți care să ducă tăvile de colo-colo, pentru că, știți, avem alergători, iar oamenii sunt super scumpi. Și devine tot mai greu de explicat de ce o farfurie de mâncare costă atât de mult.”, a mai spuns Galvin.

Conform lui Galvin, pandemia a schimbat foarte mult pretențiile personalului din această industrie, iar acum patronii au fost nevoiți să își scurteze programul, astfel încât angajații să fie mulțumiți cu orele de lucru, văzute prin prisma salariului.

„Ceea ce s-a întâmplat la noi de la pandemie este că, practic, între 20 și 25 de procente din personalul nostru nu s-a mai întors. Oamenii nu mai vor să lucreze noaptea, nu mai vor să lucreze în weekenduri. Practic, a trebuit să reducem orele de lucru deoarece industria noastră era groaznică pentru orele lungi, care nu erau plătite.”, spune Galvin.

Alte articole: Robotul ChatGPT interzis în Germania! Motivul a fost cauzat de problemele de securitate a datelor

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult