Dedeman este unul dintre cele mai mari și importante magazine de bricolaj pe pe piața locală, dar se pare că indiferent de mărimea brandului, facturile enorme de energie îi afectează în mod egal. Aceștia iau în calcul să reducă programul. Dedeman spune însă că nu au luat încă o decizie în acest sens. Pe de altă parte alte branduri din domeniu au implementat deja această măsură. Artsani, un business în domeniul bricolajului, cu două magazine în judeţul Prahova, a schimbat, începând cu 3 octombrie 2022, programul magazinului său din Ploieşti. Magazinul se închide cu o oră mai devreme pentru a reduce consumul de energie.
Te-ar putea interesa și: Micile SRL-uri scapă de controlul fiscului. Șeful ANAF: „N-o să irosesc forța de control ANAF controlând firmele mici”
„Am făcut nişte calcule şi am ajuns la concluzia că trebuie să ne gospodărim singuri, iar aceasta este o soluţie bună. Sperăm că astfel vom reduce cheltuielile”, a spus Oleg Tătaru, unul dintre acţionarii Artsani.
Artsani a fost pe plus în anul 2021, cifra de afaceri crescând cu 5% față de 2020, fiind de 173 de milioane de lei, cu toate acestea profitul a scăzut cu 9%. Tot în scădere a fost și numărul agajaților, care a ajuns de la 194 la 286, conform datelor furnizate pe site-ul Ministerului de Finanțe.
Și Leroy Merlin caută soluții pentru a-și ușura povara facturilor, însă varianta pentru care optează francezii este puțin diferită. Aceștia nu vor să închidă mai devreme, ci au ales opțiunea de a investii în soluții pentru obținerea energiei din surse regenerabile.