O femeie a relatat într-un grup de Facebook că a fost înşelată de două ori consecutiv după ce a cumpărat online două kendama pentru copilul ei, ajungând să plătească în total aproape 900 de lei fără a primi produsul dorit.
Femeia a povestit în comunitatea online „Atenție la țeapă! Raportează țepe și țepari – raportează escrocii” că prima comandă, în valoare de 511 lei, plasată pe site-ul „kendamahub”, nu a mai ajuns, deşi a fost făcută încă din 7 octombrie.
„Să vă povestesc experiența mea după o țeapă luată de pe kendamahub în valoare de 511 lei ! Coletul nu a ajuns nici până în prezent din data 7 octombrie!”, a scris femeia, potrivit Libertatea.
Pentru a-şi consola copilul dezamăgit, aceasta a decis să plaseze o a doua comandă, de această dată prin intermediul aplicaţiei Vinted, considerată o platformă mai sigură pentru cumpărarea şi vânzarea de articole noi sau second-hand. Coletul primit, ambalat cu inscripţii precum „fragil” şi „Kendama Potato”, s-a dovedit însă a fi o nouă escrocherie: în interior se aflau trei cartofi.
„Am decis să plătesc un colet fiind aplicația mai sigură Vinted! Surpriza am primit 3 cartofi în valoare de 381 lei ! Nu vă pot spune în cuvinte dezamăgirea mea și a copilului meu care aștepta după prima țeapă ceva real!”, a relatat ea.
Situaţia a devenit şi mai frustrantă când femeia a încercat să reclame incidentul şi a aflat că, pentru a primi banii înapoi, trebuie să suporte costurile de retur ale coletului cu cartofi.
„Nu credeam că mai există astfel de oameni, sincer. Bun, nu accept coletul, deschid chatul și scriu exact cu dovezi ce am primit. Surpriză: a trebuit să returnez coletul cu 3 cartofi, să achit tot eu transportul și să stau cu banii blocați până ce îi ajung cartofii înapoi!”, a adăugat aceasta.
Femeia a lansat un avertisment către alţi consumatori, subliniind că eticheta „fragil” nu garantează conţinutul coletului şi că tot mai mulţi cumpărători au parte de experienţe similare.
„Așadar grijă mare, tot mai multe persoane sunt din păcate țepare!”, a mai spus ea.
În contextul numărului tot mai mare de reclamaţii legate de jucării comandate online, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a transmis o serie de recomandări esenţiale, menite să îi ajute pe părinţi să evite ţepele şi să cumpere produse sigure pentru copii.
„Achiziționați jucării numai din magazine și/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanță fiscală), de care va fi neapărat nevoie în cazul unei reclamații;
alegeți întotdeauna jucării potrivite pentru vârsta copilului, capacitățile și aptitudinile sale. Jucăriile trebuie să fie însoțite de avertismente generale privind grupa de vârstă recomandată, care ajută la alegerea acesteia. Jucăriile care nu sunt destinate unui grupe de vârstă specific, îi pot răni pe copii;
verificați cu atenție dacă jucăriile au marcate, într-un mod vizibil, lizibil și durabil, următoarele elemente: coordonatele producătorului și/sau importatorului (numele, denumirea comercială înregistrată sau marca înregistrată a producătorului și/sau a importatorului și adresa la care pot fi contactați); numărul unic de identificare a jucăriei (tipul, lotul sau numărul de serie ori al modelului sau alt element de identificare); marcajul de conformitate CE care conduce la supoziția că jucăria este sigură”, arată ANPC, într-un comunicat de presă.