Statele Unite se confruntă cu perturbări majore în traficul aerian, după ce peste 8.000 de zboruri au înregistrat întârzieri într-o singură zi, duminică, ca urmare a problemelor legate de plata controlorilor de trafic aerian. Situația este legată de blocajul bugetar al guvernului federal, ajuns la a 26-a zi, care afectează funcționarea normală a Administrației Federale a Aviației (FAA) și a altor agenții federale, potrivit hotnews.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Câți bani a ajuns să câștige un însoțitor de zbor în 2025: „La companiile low-cost ești acasă zilnic, iar la cele mari vezi lumea”
Secretarul american al Transporturilor, Sean Duffy, a declarat că sâmbătă au fost semnalate 22 de alarme privind lipsa personalului în controlul traficului aerian în diverse locații din SUA, iar acest număr este unul dintre cele mai ridicate înregistrate de la începutul paraliziei bugetare, pe 1 octombrie. Potrivit lui Duffy, personalul de control al traficului este exhaust, iar lipsa salariilor îi determină pe mulți controlori să caute alte surse de venit sau să își ia al doilea loc de muncă.
Pe fondul acestei crize, mai multe aeroporturi majore au impus programe de întârziere la sol: O’Hare din Chicago, Reagan National din Washington și Newark Liberty International din New York. De asemenea, a fost emisă o suspendare temporară a decolărilor la Aeroportul Internațional din Los Angeles, care a fost ulterior retrasă.
Potrivit FlightAware, compania Southwest Airlines a raportat că 45% dintre zboruri au întârziat, aproximativ 2.000 de curse, în timp ce American Airlines a fost afectată la aproape 1.200 de zboruri, iar United Airlines și Delta Air Lines au avut întârzieri la 24% și, respectiv, 17% dintre zboruri. Comparativ, sâmbătă au fost înregistrate aproximativ 5.300 de întârzieri, ceea ce arată o creștere accentuată a perturbărilor de la începutul blocajului guvernamental.
Situația este agravată de faptul că aproximativ 13.000 de controlori de trafic aerian și 50.000 de angajați TSA sunt obligați să lucreze chiar și fără a fi plătiți, iar FAA se confruntă cu un deficit de circa 3.500 de controlori de trafic aerian față de nivelul țintă. Mulți controlori lucrau deja ore suplimentare obligatorii și șase zile pe săptămână înainte de paralizia bugetară.
Duffy a avertizat că problemele se vor accentua odată cu ziua de marți, când controlorii urmau să primească primul lor salariu integral aferent lunii octombrie. Aceasta ar putea determina creșterea absențelor și, implicit, noi întârzieri și anulări de zboruri. Situații similare s-au înregistrat și în 2019, când paralizia bugetară de 35 de zile a dus la creșterea absențelor în rândul controlorilor și agenților TSA și la reducerea traficului aerian în New York și Washington.