- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Planuri mari pentru 5 to go. Fondatorii brandului vor să ajungă la 1.000 de cafenele în țară și să se extindă în țarile vecine României

17 Mar, 22:18 • Adrian Popovici
Rețeaua de cafenele 5 to go își propune să-și extindă prezența în Ungaria, având ca obiectiv să ajungă la zece unități în această țară. La momentul actual, afacerea românească gestionează deja patru localuri în Ungaria. Radu Savopol, unul dintre cofondatorii companiei HoReCa, intenționează să exploreze și să dezvolte această piață vecină, motiv pentru care are în plan înființarea unei entități juridice locale pentru a susține expansiunea în Ungaria. Cafenelele 5 to go din Ungaria sunt în prezent gestionate de un partener care deține masterfranciza.
Planuri mari pentru 5 to go. Fondatorii brandului vor să ajungă la 1.000 de cafenele în țară și să se extindă în țarile vecine României

Rețeaua de cafenele 5 to go își propune să extindă prezența sa în Ungaria, urmărind să ajungă la zece unități în această țară. În prezent, businessul românesc operează deja patru localuri în Ungaria. Radu Savopol, unul dintre cofondatorii companiei HoReCa, dorește să exploreze și să dezvolte piața vecină, astfel că are în plan deschiderea unei entități juridice locale pentru a sprijini expansiunea în Ungaria. În prezent, cafenelele 5 to go din Ungaria sunt administrate de un partener care deține masterfranciza, conform Ziarului Financiar.

„În Ungaria, suntem prezenţi cu patru cafenele, iar în această primăvară vom mai deschide încă două. Am mutat la Budapesta o echipă din România deoarece am simţit că masterfrancizatul maghiar are nevoie să venim lângă el. Urmează să înfiinţăm şi o companie acolo. Dorim să operăm din Ungaria şi în ţările vecine”, spune Radu Savopol.

Te-ar putea interesa și: Care este secretul din spatele cafenelelor „5 to go”. Radu Savopol, co-fondatorul brand-ului dezvăluie toate greutățile pe care le-a întâmpinat pe acest parcurs:„

5 to Go. Foto arhivă
5 to Go. Foto arhivă

 

5 to go, o abrodare diferită în Ungaria

Antreprenorul a explicat că experiența în piața vecină a adus cu sine câteva învățăminte importante. La început, prețurile afișate în cafenelele 5 to go din Budapesta erau considerabil mai ridicate decât cele practicate de concurența locală, ceea ce a dus la o scădere a vânzărilor.

„Ne-am dat seama ulterior că ne-am poziţionat prost. Maghiarilor nu le plac lucrurile ieftine şi preferă să plătească mai mult aşa că, prin prisma relaţiei pe care o avem cu mastefrancizatul, am zis să poziţionăm brandul mai sus decât e în România. Am revenit asupra preţurilor şi le-am dus în jos. Ca urmare a acestei mutări, au început să crească vânzările, dovadă că eram scumpi”, explică fondatorul 5 to go.

Radu Savopol intenționează să extindă afacerea și către alte piețe din regiune, dar pentru a face acest pas este necesară o analiză detaliată a fiecărei țări în parte, deoarece obiceiurile de consum de cafea pot varia semnificativ.

„De fiecare dată când mă duc într-o ţară străină în care aş putea să deschid o cafenea, realizez cât de diferită este cultura cafelei, cât de diferiţi sunt oamenii. Unii nu au obişnuinţa de a merge cu un pahar de carton în mână, spre exemplu. Sunt lucruri la care nu te gândeşti niciodată”, a mai adăugat fondatorul 5 to go.

Citește și: 5 to Go gata să dea lovitura în 2024! Care este planul de afaceri pentru noul an: o cafenea deschisă la fiecare două zile lucrătoare și creșterea cu 25% a cifrei de afaceri

Tags: