- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Prima Dacia 1300 care a ajuns la „Mecca” iubitorilor de mașini. Cum s-a descurcat motorul de 50 de ani pe pista de Grand Prix

14 Jun, 23:40 • Adrian Popovici
O echipă românească, Daily Driven, a dus o Dacia 1300 pe cel mai vechi circuit din Europa. Pentru a ajunge la Nürburgring, românii au avut nevoie de 4 zile.

Nürburgring, considerat un loc sacru pentru pasionații de mașini din întreaga lume, a fost scena unei întâmplări remarcabile în lumea automobilistică. În mijlocul zgomotului de motoare puternice și mirosului de cauciuc ars, o Dacia 1300 din România, o mașină cu o istorie modestă dar plină de farmec, a captat atenția tuturor, după cum explică Daily Driven.

Daily Driven, echipa care a adus Dacia 1300 la Nürburgring, a povestit că a fost o călătorie de patru zile până la destinația finală. Cu o viteză maximă modestă și doar 54 de cai putere sub capotă, Dacia a părut o alegere neobișnuită pentru un circuit renumit pentru performanțele sale extreme. Cu toate acestea, mașina și-a demonstrat valoarea pe celebra pistă germană.

Complexitatea Nürburgring-ului nu poate fi subestimată. Cu o lungime de 20,8 kilometri și o varietate de curbe și denivelări, circuitul este un test serios pentru orice vehicul. Chiar și pentru un pilot experimentat, învățarea traseului poate dura sute de tururi. Astfel, succesul unei Dacii 1300 în a traversa această pistă a fost un eveniment notabil în lumea sporturilor cu motor.

„Circuitul este cu adevărat genial, iar complexitatea sa este de necontestat. Un pilot de performanță a spus într-un interviu că a reușit să învețe traseul după aproximativ o mie de tururi, fiecare de 20,8 kilometri. Aceasta subliniază cât de complex și solicitant este Nürburgring-ul”, explică echipa românească.

Dacia 1300
Dacia 1300

Te-ar putea interesa și: Cum arata cel mai mare site de anunturi auto din Romania in varianta „tunata”

Dacia 1300, o prezență inedită pe circuit

Cu toate că Dacia 1300 nu concurează în aceeași ligă cu supercarurile precum Porsche GT3 RS sau BMW M3 care își fac veacul pe Nürburgring, prezența sa a fost o dovadă de respect pentru tradiție și pentru mașinile clasice. A atras admirația și curiozitatea celor prezenți, inclusiv a posesorilor de mașini de sute de mii de euro care au oprit pentru a o privi și fotografia.

Turele făcute de Dacia 1300 la Nürburgring au subliniat contrastul între tehnologia modernă și mecanica clasică, evidențiind că vehiculele mai vechi pot coexista armonios cu cele mai noi și rapide mașini. Această experiență a reamintit tuturor că pasiunea și îngrijirea pentru mașinile clasice pot oferi bucurie și satisfacție într-o eră dominată de tehnologia avansată și viteza pură.

Călătoria făcută de Dacia 1300 la Nürburgring a fost mult mai mult decât o simplă demonstrație de putere. A fost o declarație despre importanța respectului față de trecut și despre frumusețea mașinilor care au rămas în inimile oamenilor de-a lungul decadelor. Această Dacie a dovedit că vechiul poate fi la fel de fascinant și respectabil ca și noul, dacă nu chiar mai mult în anumite privințe.

Citește și: Dacia Duster 2024 abia a ieșit de pe porțile uzinelor și deja a primit un pachet de tuning. Ce modificări au adus germanii noului SUV