- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Problemele întâmpinate de șoferul unei Dacia Spring nou-nouță: „Am parcat vehiculul cu un nivel de încărcare de 19%. Seara era doar 10%”

06 Feb, 20:27 • Bocioacă Bianca
Dacia Spring este o mașină cu multe probleme. Asta a constatat șoferul unui astfel de autovehicul electric nou-nouț, la doar câteva luni de la achiziție.
Problemele întâmpinate de șoferul unei Dacia Spring nou-nouță: „Am parcat vehiculul cu un nivel de încărcare de 19%. Seara era doar 10%”

Klaus K. a achiziționat în mai 2022 o Dacia Spring nouă. Mașina a fost ridicată la două luni după semnarea contractului de cumpărare din reprezentanță, iar de atunci problemele au început să iasă la iveală.

„Acolo am observat că lipseau instrucțiunile de utilizare atât pentru vehicul, cât și pentru sistemul de navigație. Iar afișajul vehiculului era în italiană. În plus, lipsea cablul de încărcare Schuko”, povestește posesorul nemulțumit.

Ulterior, reprezentanța a livrat cablurile de încărcare și instrucțiunile de utilizare, dar limba de utilizare a rămas italiana până în decembrie 2022. Pe lângă asta, atunci când ușa șoferului a fost închisă de acesta pentru prima dată, butonul de control pentru reglarea farurilor a căzut și nu a mai putut fi pus la loc. Însă, acestea au fost de departe ceke mai mici neconcordanțe.

Citește și: Dacia Spring „desființată” de un articol din revista Tesla Mag! Ce au spus jurnalistul francez despre mașina românească: „Cum mi-a ruinat viața”

Se pare că, afișajul era în italiană deoarece Renault a detornat mai multe vehicule Dacia Spring care erau destinate Italiei către Germania datorită cererii foarte mari. Schimbarea limbii de operare ar fi trebuir să aibă loc deja la comerciantul cu amănuntul din Germania, lucru care în acest caz nu a avut loc.

Dacia Spring, pierderi masive din capacitatea bateriei

„Am fost o săptămână în vacanță și vehiculul meu a pierdut 80 din baterie.” Cu altă ocazie, problema a reapărut. Ieri am fost la un congres și mi-am parcat vehiculul cu un nivel de încărcare de 19 la sută. Seara era doar 10 la sută și când eram pe autostradă, mi s-a arătat brusc că a ajuns la 5 la sută. “Îmi este frică constant că nu ajung la destinație și vehiculul se opreşte”, 

mai spune Klaus.

Bărbatul a documentat toate aceste incidente prin fotografii și le-a trimis la atelierul Renault care a livrat mațina, însă fără niciun rezultat. Acesta a mers direct la Renault Germania, de unde a primit o programare la atelier, după mine de jumătate de an.

În tot acest timp, mai multe probleme au apărut. Capacul conectorului de încărcare de la Dacia Spring nu a mai putut fi deschis din cazua temperaturilor scăzute, iar în timpul conducerii la viteze mici mașina scotea zgomote neobișnuite. Klaus a observat și că un far a fost instalat incorect din fabrică.

Citește și: Dacia Spring, mașina preferată de românii care vor să devină taximetriști

 

Șoferul păgubit vrea să renunțe acum la vehicul: „Voi trimite o scrisoare recomandată cu confirmare de primire către Renault König cu dorința de a schimba contractul de cumpărare”.

„Nu există o descărcare, ci o funcție de siguranță pentru a putea menține rețeaua de bord de 12 volți a unui vehicul care nu a fost folosit o perioadă mai lungă de timp. De exemplu, când temperaturile exterioare sunt scăzute și bateria de bord de 12 volți este descărcată. Bateria de înaltă tensiune împiedică această funcție să descarce bateria de 12 volți, astfel încât vehiculul să poată fi utilizat în orice moment”, au declarat reprezentanții Dacia, potrivit efahrer.de.