- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Românii nu mai gătesc, ci preferă livrările la domiciliu! Un bucureștean a comandat mâncare în valoare de 27.000 de euro

28 Feb, 20:48 • Cornel Ghimeșan
Românii nu mai gătesc, ci preferă livrările la domiciliu! Un bucureștean a comandat mâncare în valoare de 27.000 de euro! Românii au descoperit confortul livrărilor acasă sau la muncă, astfel că, gătitul nu mai e la îndemâna oricui! Sectorul livrărilor la domiciliu de mâncare este în continuă creștere în România, chiar dacă nu mai este pandemie, iar românii nu mai sunt obligați să stea acasă. Companiile din domeniu au înregistrat un record de activitate.
Românii nu mai gătesc, ci preferă livrările la domiciliu! Un bucureștean a comandat mâncare în valoare de 27.000 de euro

Sectorul livrărilor la domiciliu de mâncare este în continuă creștere în România, chiar dacă nu mai este pandemie, iar românii nu mai sunt obligați să stea acasă. Companiile din domeniu au înregistrat un record de activitate.

Citește și INS: Românii se bucură de cea mai ieftină mâncare din UE! Țara noastră are cel mai scăzut nivel al prețurilor, 42%

Tazz, platformă deținută de grupul eMAG, a fost în 2020 cea mai descărcată aplicație de alimentație și băuturi de la noi din țară, de 1,2 milioane de ori, în vreme ce valoarea bunurilor tranzacționate a crescut de 6 ori față de 2019, potrivit companiei.

În 2021, numărul clienților a crescut de cinci ori, iar numărul firmelor listate pe platformă s-a dublat, din pricina pandemiei.

Eliminarea restricțiilor nu a însemnat o revenire la starea anterioară, Tazz înregistrând ulterior creșteri de două cifre.

„Creșterea care aduce un maxim istoric în 2023 este la nivelul numărului de parteneri înregistrați în platformă, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului precedent. O altă creștere semnificativă a venit din zona de retail (+37% de la un an la altul), în timp ce partenerii din categoria de restaurante au crescut cu 27%. Un progres vizibil se resimte și pentru zona de produse nonalimentare, din categoria supermarket, unde numărul de comenzi a crescut cu 50% de la un an la altul”, a dezvăluit compania, potrivit Libertatea.

Trendul este în creștere și în Europa, numai că ritmul este mai scăzut acolo, de 10%.

Românii care dau comenzi de mâncare de pe Tazz au vârste cuprinse între 18 și 55 de ani și venituri între 2.000 și 4.500 de lei. Peste 70% sunt angajați cu studii superioare, iar 55% utilizează aplicațiile de livrare săptămânal.

Când vine vorba de supermarketuri, comanda medie este de 160 de lei, iar pentru restaurante media este de 85 de lei. În privința trendurilor, compania observă o creștere pentru preparatele din bucătăriile străine, dar și în zona nealimentară. Există clienți interesați de programe de loialitate.

Românul care a comandat cel mai mult în 2023 este un brașovean, care a luat mâncare în valoare totală de 55.000 de lei, adică peste 11.000 de euro.

Vinerea se fac cele mai multe comenzi

Totodată, comanda de grup este tot mai întâlnită.

Anul trecut s-a înregistrat un record de 3.118 lei pentru o comandă care avea 69 de preparate, făcută la restaurantul Expres Chef din Cluj-Napoca.

Potrivit datelor companiei, vinerea se înregistrează cele mai multe comenzi, iar prânzul și cina sunt momentele zilei preferate pentru comanda de mâncare.

În ceea ce privește platforma Glovo, în topul preferințelor culinare anul trecut s-au plasat burgerii, șaorma și pizza, în vreme ce în topul bucătăriilor s-a plasat cea americană, cu o creștere a cererii de două ori față de 2022. Aceasta este urmată de bucătăria italiană și cea orientală.

Potrivit datelor Glovo, românii optează pentru burgeri și șaorma în special pentru cină, astfel că o treime dintre comenzi au fost plasate în intervalul orar 18.00 – 20.00, în timp ce joia și vinerea sunt zilele preferate de români pentru comenzile de burgeri.

Românii sunt mari amatori de pizza.

În România se comandă o pizzza la fiecare 5 secunde, potrivit Glovo. Vinerea și sâmbăta sunt zilele preferate pentru comenzile de pizza, 32% din totalul comenzilor fiind plasate doar în aceste zile. Momentul preferat de consum este cina, în intervalul orar 19.00 – 21.00 fiind plasate mai mult de o treime din totalul comenzilor pentru acest tip de mâncare.

Și preparatele sănătoase au început să fie în topul preferințelor românilor, comenzile dublându-se în 2023 față de 2022. În top se află salata Caesar, avocado toast și bolul Poke cu somon.

Zilele în care produsele sănătoase sunt comandate sunt miercuri, joi și vineri, iar preferința este pentru prânz, adică intervalul 12.00 – 14.00.

Comandă de 27.00 de euro făcută de un bucreștean

La categoria comenzilor remarcabile, Glovo a consemnat cazul unui bucreștean, care a plasat anul trecut comenzi în valoare totală de 137.226 de lei, adică peste 27.000 de euro.

Cel mai activ client a fost un constănțean, care a plasat 1.340 de comenzi, adică o medie 3,5 pe zi.

Citește și Analiză Glovo 2023. Românii comandă cea mai multă mâncare sănătoasă la prânz

„Tot la capitolul curiozități, avem și un bucureștean care a comandat peste 740 de napolitane pe parcursul ultimului an, în timp ce titlul pentru cel mai mare fan pizza îi revine unui utilizator din Iaşi, care, pe parcursul anului 2023, a comandat 569 de pizza, depășind recordul din anul precedent”, arată Glovo România, potrivit sursei citate.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult