O pană majoră la rețeaua telefonică din Australia a afectat joi seara aproximativ 600 de locuitori din trei regiuni, perturbând comunicațiile timp de cel puțin zece ore, potrivit AFP, citată de Agerpres. Incidentul a avut consecințe tragice, întrucât trei persoane și-au pierdut viața din cauza imposibilității de a accesa serviciile de urgență. Victimele includ un bebeluș de șase săptămâni și o femeie de 68 de ani în Australia de Sud, precum și o altă persoană în Australia de Vest.
Te-ar mai putea interesa și: Un avocat australian a aruncat în aer un caz după ce a folosit argumente inventate de inteligența artificială
Guvernul australian a reacționat vehement față de compania de telecomunicații Optus, acuzând-o că „i-a abandonat pe australieni” într-un moment critic. Ministrul comunicațiilor, Anika Wells, a declarat că lipsa asistenței pentru cetățeni „atunci când aveau cea mai mare nevoie” este „inacceptabilă” și a subliniat că furnizorii de telecomunicații au obligații legale clare de a asigura accesul la apelurile de urgență. În prezent, autoritatea de reglementare a comunicațiilor din Australia desfășoară o anchetă, iar Optus se poate confrunta cu amenzi suplimentare sau alte sancțiuni juridice.
Aceasta nu este prima problemă majoră pentru Optus: în 2023, compania a fost amendată cu 12 milioane de dolari australieni (aproximativ 6,7 milioane de euro) după ce o pană de 12 ore a întrerupt accesul mobil la internet. Incidentul actual readuce în prim-plan discuțiile despre responsabilitatea companiilor de telecomunicații și despre necesitatea unor măsuri stricte pentru a preveni asemenea situații, care pot pune viața oamenilor în pericol.
Te-ar mai putea interesa și: Piețele asiatice și din Australia s-au prăbușit după anunțul făcut de Donald Trump privind taxele