- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Adidas, pierdere de 700 de milioane de euro după „divorţul” de Kanye West

09 Mar, 14:10 • Cornel Ghimeșan
​Adidas a raportat o pierdere mare în trimestrul patru al anului trecut şi şi-a redus dividendele după ruperea costisitoare a parteneriatului cu marca Yeezy a rapperului Kanye West. Compania estimează o pierdere de venituri de 1,2 miliarde de euro în cazul în care nu reușește să vândă stocurile rămase.
Adidas, pierdere de 700 de milioane de euro după divorţul de Kanye West

Adidas, pierdere de 700 de milioane de euro după „divorţul” de Kanye West. Compania germană anunță o pierdere de 700 de milioane de euro în 2023, prima scădere anuală din ultimii 31 de ani. Adidas a semnalat anterior o afectare severă a veniturilor, de până la 1,2 miliarde de euro, dacă nu va putea să-şi schimbe stocul imens de încălţăminte Yeezy nevândută.

„Kanye West este mai popular decât Lionel Messi și decât Cupa Mondială, în condițiile în care sponsorizările Adidas nu reușesc să producă vânzările dorite pentru a compensa pierderile rezultate în urma incheierii contractului”, consideră analistul eToro, Gabriel Debach.

Citeşte şi: Bani mai mulți pentru românii care au copii! Guvernul ia în calcul un sprijin financiar de 12.000 de lei lunar

Adidas a renunţat în octombrie la parteneriatul foarte profitabil cu rapperul şi designerul de modă Ye, noul nume adoptat de Kanye West, care este imaginea Yeezy, după ce acesta a făcut o serie de comentarii antisemite. De asemenea, conform revistei americane Rolling Stone, Kanye West ar fi prezentat videoclipuri şi fotografii de natură pornografică – inclusiv o fotografie intimă cu fosta lui soţie, starleta de reality-show Kim Kardashian – unor angajaţi ai companiei Adidas şi ar fi avut faţă de aceştia anumite comportamente nepotrivite.

Citeşte şi: Se iese mai repede la pensie! Listele au fost actualizate. Ce români se pot pensiona mai devreme

Bjorn Gulden, noul CEO Adidas, care a preluat funcţia de la Kasper Rorsted la începutul anului, a declarat într-un comunicat că 2023 va fi „un an de tranziţie”, deoarece compania caută să reducă stocurile pentru a reveni la rentabilitate în 2024. „Adidas are toate ingredientele pentru a avea succes, dar trebuie să ne concentrăm înapoi pe nucleul nostru: produs, consumatori, parteneri de retail şi sportivi”, a spus Bjorn Gulden.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult