Carrefour ar fi deschis un spațiu securizat în care pune la dispoziția potențialilor cumpărători informații despre companie, din dorința de a vinde cele 800 de magazine din Polonia. Cei de la JP Morgan ar fi fost angajați pentru a conduce operațiunea. Purtătorii de cuvânt ai retailerului nu au confirmat informațiile momentan.
Grupul a precizat că vânzarea Carrefour Italia (1.188 magazine) va da un impuls semnificativ profitabilității companiei. În Italia, compania a înregistrat pierderi operaționale de 67 de milioane de euro în 2024.
Directorul finaciar al Carrefour, Matthieu Malige, a menționat la acea vreme că vânzarea operațiunilor din Italia se realizează la un preț modic.
Conform unei raportări financiare, în prima jumătate din anul 2025, retailerul a vândut în Polonia în valoare de 1,1 miliarde de euro (inclusiv TVA), cu 1,1% mai puțin față de perioada similară a anului precedent, fiind cea mai slabă piață europeană, potrivit Retail Detail.
„În restul Europei, Grupul a înregistrat o accelerare semnificativă a activității sale în toate țările în care e prezent, ca urmare a investițiilor în competitivitate realizate începând cu 2023 și a condițiilor de piață mai favorabile.
În Spania, piața a rămas dinamică. Carrefour Spania a înregistrat o accelerare a creșterii vânzărilor în al doilea trimestru (+2,9% LFL) și o îmbunătățire clară a profitabilității (ROI în creștere cu +9,4% față de primul semestru al anului 2024).
ROI-ul regiunii a rămas în general stabil, fiind penalizat în principal de Polonia, unde concurența a rămas tensionată”, au comunicat francezii
Unele surse anunță că cei de la Carrefour s-ar gândi inclusiv la o ieșire de pe piața locală, unde operează peste 400 de magazine și unde au avut vânzări de 1,5 miliarde de euro în prima jumătate a anului.