- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Câți bani au cheltuit românii de Black Friday 2024. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat în București

12 Nov, 12:06 • Bruma Loredana
Potrivit datelor înregistrate de PayU GPO România, anul acesta de Black Friday, românii au plătit online peste 660 milioane de lei. Cea mai mare sumă tranzacționată pe 8 noiembrie a depășit valoarea de 75.000 lei.
Câți bani au cheltuit românii de Black Friday 2024. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat în București

Câți bani au cheltuit românii de Black Friday 2024. Potrivit datelor înregistrate de PayU GPO România, pe 8 noiembrie 2024 s-au înregistrat peste 1,15 milioane de tranzacții, cu o valoare totală de circa 660 milioane de lei. Față de anii trecuți, numărul tranzacțiilor realizate cu cardul a reprezentat 63% din plăți, în creștere cu 31%.

Câți bani au cheltuit românii de Black Friday 2024

Din datele PayU GPO, valoarea totală a volumelor tranzacționate a crescut cu 21% față de anul trecut, iar cea mai mare sumă raportată în perioada de referință s-a ridicat la peste 75.000 RON, la ora 09:20, pentru produse din categoria IT&C.

Potrivit datelor înregistrate de companie, în minutul de aur al Black Friday 2024 au fost înregistrate peste 8.200 de tranzacții, categoriile dominante fiind IT&C, home & deco, beauty, articole pentru copii, fashion și vouchere la restaurante în aplicații de delivery.

Citește și Cât costă să faci Revelionul la restaurantul lui Florin Călinescu. Prețul este unul decent, pentru ceea ce oferă

Black Friday 2024 dovedește încă o dată că românii așteaptă această zi în care beneficiază de reduceri la comercianți și planuri de rate extinse care nu sunt disponibile în cursul anului. Volumul tranzacționat confirmă comportamentul românilor de a se pregăti cu produsele salvate în lista de favorite, de a-și salva cardul și urmărirea campaniilor de rate de la bănci sau instituțiile financiare. Dacă în trecut am observat un interes major pentru produsele IT&C, anul acesta vedem o diversificare a preferințelor, iar consumatorii aleg din ce în ce mai mult produse din categorii variate, mult mai uzuale. Împreună cu partenerii noștri, am lucrat intens pentru a ne asigura că procesul de cumpărare se desfășoară fără probleme, oferind consumatorilor o experiență plăcută, sigură și ușor de navigat,” a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România.

Valoarea medie pe tranzacție a fost de 573 RON, de trei ori mai mare față de valoarea medie a tranzacției plătite în online în primele 9 luni ale anului. În plus, și valoarea medie a tranzacției cu plata în rate a crescut – 932 RON, cu 44% mai mare față de media dintr-o zi normală.

Plățile în rate au reprezentat aproximativ 30% din volumul total procesat, marcând o creștere de 33% față de Black Friday 2023. Totodată, datele PayU GPO arată o ascensiune de 73% a volumelor tranzacționate prin Apple Pay și o creștere de 36% prin Google Pay, comparativ cu ediția anterioară.

De Black Friday 2024, 15% din tranzacții au fost plătite cu carduri emise în afara țări, de 13 ori mai mult față de ediția precedentă. Topul țărilor din care au fost procesate plăți, după banca emitentă, au fost Lituania, Regatul Unit și Belgia.

Cele mai mari vânzari sunt înregistrate în cele mai mari judeţe din România: Bucureşti, Ilfov, Cluj, Timiş, Iaşi, Constanţa, Braşov, Prahova, Sibiu, Dolj.

Citește și Românii, loviți de un nou val de scumpiri. De ce a ajuns România țara cu cea mai mare inflație din UE

 

Urmărește Daily Business pe Google News