Dacia a înregistrat în luna august un volum record de vânzări pentru ultimii șase ani, în intervalul ianuarie – august. Marca Renault a reușit să livreze 461.300 de mașini în primele opt luni.
Creșterea vânzărilor este de aproape 6% mai mult față de 2024, însă nivelul record din 2019 nu a fost încă depășit. Noul director de vânzări și marketing, Frank Marotte, consideră că există șanse ca acest prag să fie atins, notează Profit.ro.
În luna august, Dacia a vândut 44.110 unități, cu aproape 9% mai mult decât în 2023, performanță notabilă pentru o lună de vară, când vânzările sunt în general reduse. Creșterea s-a tradus prin aproape 4.000 de vehicule suplimentare vândute doar în august și peste 8.000 pe întreg intervalul ianuarie–august. Marca deține în prezent circa 1% din piața globală auto, la jumătate față de Renault.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/Dacia-MiniSter.jpg)
Europa rămâne piața principală pentru Dacia, cu 37.000 de vehicule vândute în august și 400.000 în primele opt luni, ceea ce înseamnă o creștere de aproape 4%.
Cota de piață în regiune se apropie de 5%. Cele mai vândute modele sunt Sandero (210.000 unități) și Duster (180.000 unități), acesta din urmă beneficiind de cerere crescută după lansarea noii generații.
Dacia aduce enorm de multe noutăți în gama de modele pentru 2026. Aș putea spune că este cel mai amplă împrospătare de gamă din istoria constructorului de la Mioveni.
Tripleta Sandero, Sandero Stepway și Jogger se bucură de o restilizare completă. Vorbim despre o redesenare a părții frontale. Avem faruri cu o nouă semnătură luminoasă, grilă frontală mai îngustă și o bară față ceva mai „geometrică” din punct de vedere al designului. Aceeași semnătură luminoasă se regăsește și la nivelul grupurilor optice spate.
În cazul lui Jogeer, grupurile optice spate afișează aceeași temă doar că dispusă pe vertical. În funcție de nivelul de echipare, clienții vor avea opțiunea de a alege fie pentru capace de jante cu design nou( dacă versiunea achiziționată vine cu jante de tablă). Sau jante cu design nou. Tot la capitolul noutăți sunt oglinzi laterale care acum sunt pliabile electric.
Cancelaria prim-ministrului a încheiat cu Grupul Dacia Renault pentru 17 autovehicule noi, în garanţie, pentru un cost lunat de 80 de mii de lei. De asemenea, Ford oferă gratuit două autoturisme Puma electrice produse în România. Guvernul precizează că a cerut ofertă şi de la RAPPS pentru acelaşi număr de maşini, fără şoferi, preţul fiind de 128 de mii de lei/ lunar.
”Cancelaria prim-ministrului a încheiat cu Grupul Dacia Renault un contract de leasing operaţional pentru 17 autovehicule N1 Dacia Duster pick-up noi, în garanţie, prin achiziţie directă, prin intermediul SEAP, cu respectarea dispoziţiilor legale. Au fost solicitate oferte pentru maşini fără şofer de la RAAPPS, Dacia şi Ford, cu intenţia de o contracta numai maşini de fabricaţie românească. Oferta Dacia a fost cea mai avantajoasă”, a transmis, joi, Guvernul, într-un comunicat de presă.
”Contractul de leasing operaţional cu Dacia este pe o durată de 3 luni, plus o lună de graţie, începând cu data de 1 octombrie. În acest timp, vor fi derulate procedurile pentru încheierea unui acord-cadru pe 4 ani. Economia din bani publici realizată este foarte mare”, se mai arată în comunicatul de presă citat.
Potrivit Guvernului, contractul iniţial cu RAAPPS avea un cost lunar de 850 de mii de lei pentru 30 de autoturisme cu şofer.
În luna iulie, după preluarea mandatului Guvernului Bolojan, prin act adiţional, numărul maşinilor a fost redus la 16, cu un cost lunar de 480 de mii de lei.
”Contractul de leasing operaţional cu Grupul Dacia Renault pentru 17 maşini noi, în garanţie, costa 80 de mii de lei/lună. Spre comparaţie, oferta RAPPS includea 17 maşini fără garanţie cu un cost lunar de 128 mii lei”, arată Executivul.
Cele 17 maşini în leasing operaţional vor fi conduse de demnitarii şi angajaţii Cancelariei care au nevoie de transport pentru desfăşurarea atribuţiilor de serviciu.