- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Efectul surprinzător al plafonării. Mulți români nu știu detaliul acesta. ”Se face profit și cu adaos de 9%”

18 Mar, 12:23 • Cornel Ghimeșan
Efectul surprinzător al plafonării. Mulți români nu știu detaliile acestea! Efectele plafonării prețurilor alimentelor se simt și în retail, unde au apărut lanțuri de magazine românești care fac afaceri colosale cu adaosuri de până la 9%. Mai jos ai toate detaliile.
Efectul surprinzător al plafonării. Mulți români nu știu detaliul acesta. ”Se face profit și cu adaos de 9%”

Efectele plafonării prețurilor alimentelor se simt și în retail, unde au apărut lanțuri de magazine românești care fac afaceri colosale cu adaosuri de până la 9%.

Citește și Marcel Ciolacu a confirmat! Se construiește o fabrică mamut în România! „O investiţie de aproape 400 de milioane de euro”

Stabilirea unor plafoane pentru adaosurile produselor alimentare, măsură introdusă la inițiativa PSD în vara trecută, a avut un impact pozitiv pentru mulți dintre români.

Prețurile la această categorie de produse s-au stabilizat, iar cele încadrate în segmentul cu adaos limitat sunt semnificativ mai mici.

Astfel că, efectele acestui demers sunt vizibile în buzunarele oamenilor, dar mai ales pentru familiile cu venituri mici, pentru care orice bănuț contează.

Chiar și George Bădescu a afirmat succesul măsurii implementate de Guvernul Ciolacu. Directorul executiv al Asociației Marilor Retaileri (AMRCR), a spus câteva cuvinte despre situația deloc rea pentru români.

„Pe perioada cât a funcționat (n.r. acest OUG), s-au atins obiectivele inițiale – inflația este la jumătate, a existat o stabilitate a prețurilor, nu a existat penurie”, afirma acesta, în ianuarie, la momentul discuțiilor dintre reprezentanții Guvernului, producătorilor, procesatorilor și distribuitorilor cu privire la prelungirea măsurilor până la data de 31 martie 2024.

Guvernul este determinat să mențină această măsură și după data amintită.

Astfel că, echipa sa lucrează la o formulă îmbunătățită, care să pună accent pe valorificarea produselor autohtone și al producătorilor români.

Printre altele, Premierul Ciolacu a anunțat în repetate rânduri că PSD dorește ca legumele și fructele produse local să ajungă pe mesele tuturor românilor şi, extrem de important, să ajungă în magazine şi cu preţuri decente pentru toţi consumatorii.

„Cred că susţinerea micilor afaceri româneşti reprezintă o temelie şi un crez pe care trebuie să îl aibă orice om politic, indiferent din ce partid face parte. Când un mare investitor reuşeşte o asemenea performanţă, mi se pare corect ca un reprezentat al statului român, chiar dacă sunt un om de stânga, să vină şi să spună simplu: ‘Felicitări, aţi făcut o treabă foarte bună şi vă mulţumesc’, şi vă anunţ, şi poate să fie şi o promisiune, că voi fi întotdeauna la doi paşi de dumneavoastră”, a declarat liderul PSD.

Un alt argument în a menține adaosuri mai mici la produse, fie ele alimentare sau non alimentare, îl reprezintă faptul că un sector în care un efect al Ordonanței ințiate de PSD îl reprezintă lanțurile de magazine românești care au demonstrat că pot face afaceri solide cu adaosuri mai mici, grație rulajului, mai cu seamă într-o perioadă în care comportamentul consumatorului român s-a schimbat, acesta fiind mult mai atent la prețuri.

Un antreprenor român, pe nume Iulian Nica, este unul dintre cele mai bune exemple. Românul a ajuns să aibă cifre mari în afacerile sale, mai exact, afacerile au ajuns la aproximativ un miliard de lei.

Acesta deține magazine în Ploiești și București, iar următoarele orașe în care vrea să deschidă magazine sunt Brașov și Pitești.

„Politica de stabilire a preţurilor de vânzare se face doar în baza unei reguli de aur… Această regulă de bază ne limitează la un adaos mediu de aproximativ 9% aplicat peste preţul de achiziție al produselor. Echipa noastră nu se poate abate de la aceasta!“, a dezvăluit acesta, potrivit Știripesurse.ro.

Ce a spus Marcel Ciolacu despre plafonarea prețurilor

Pentru a nu intra sub incidența măsurii de limitare a prețurilor aceștia au recurs la strategii de tipul ”mălai la 1,05 kg” sau prin metoda pe care economiștii o numesc a saltelei cu apă.

Mai precis, au crescut prețurile la alte produse pentru a compensa limitarea adaosului comercial la alimentele de bază.

Totuși, tocmai practicile acestor retaileri sunt cele care au condus la inflație și, pentru a-i diminua efectele, la inițiativa PSD, s-a decis că o măsură care poate să le combată este plafonarea.

Marcel Ciolacu a afirmat că este decis să o păstreze pentru alimentele de bază „până când vom găsi un acord cu producătorii şi cu distribuitorii, ca statul să nu mai intervină.

Citește și ANPC, mesaj pentru românii care țin post! Paul Anghel anunță începutul războiului în cazul anumitor alimente

Vor fi anumite produse de bază pe care oamenii au început să le caute în magazine, deja producătorii câştigă din rulaj. Eu nu mai văd o justificare a creşterii preţurilor în acest moment”.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult