BIPA este deja un nume puternic în Austria și Croația, unde operează peste 639 de supermarketuri, cu un portofoliu de circa 15.000 de produse din domeniile frumusețe, sănătate și îngrijire personală. Odată cu intrarea pe piața românească, compania își propune să atragă clienți printr-o combinație de mărci proprii și branduri internaționale, oferind produse la prețuri accesibile.
Potrivit informațiilor publicate de economica.net, deschiderea BIPA România este însoțită de o amplă campanie de recrutare. Printre posturile scoase la concurs în București, Ilfov și Pitești se numără manageri de magazine, district manageri, specialiști în achiziții, project manageri pentru expansiune și specialiști în social media & digital. Cerințele variază de la experiență în coordonarea echipelor și retail management, până la cunoștințe de legislația muncii, project management și comunicare digitală. Cunoașterea limbii engleze este obligatorie pentru majoritatea posturilor, iar germana reprezintă un avantaj important.
Angajații recrutați vor beneficia de mai multe avantaje, între care zile suplimentare de concediu, tichete de masă și asigurare medicală privată, un pachet standardizat în retailul modern, dar atractiv pentru piața românească.
În prezent, REWE operează în România o rețea de 418 magazine Penny, în care lucrează aproximativ 7.500 de angajaț. Lansarea BIPA pe piața locală confirmă strategia grupului german de a-și diversifica activitățile și de a acoperi noi segmente de consum, într-o perioadă în care retailul de beauty și îngrijire personală este în continuă expansiune.
Conform anunțului oficial, primul magazin BIPA din România va fi deschis în 2026, sub coordonarea lui Martin Gaber, numit Managing Director BIPA România la 1 iunie 2025.
Lanțul BIPA a fost fondat la începutul anilor ’80, ca o companie-soră a Billa, de către antreprenorul Karl Wlaschek. În 1996, grupul REWE a preluat afacerea, iar în 2007 aceasta a fost extinsă în Croația, unde operează în prezent 139 de magazine și are circa 860 de angajați.
Potrivit estimărilor, BIPA va depăși în 2025 pragul de un miliard de euro cifră de afaceri cumulată în Austria și Croația. În special pe piața croată, lanțul s-a impus ca una dintre cele mai de succes investiții ale grupului REWE. Intrarea pe piața românească este astfel văzută ca un pas firesc, dat fiind ritmul accelerat de dezvoltare a sectorului de retail modern și apetitul consumatorilor pentru produse de beauty și îngrijire personală.
Citeşte şi: Cel mai mare producător de ulei din Bulgaria vrea să cumpere Argus