- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lucrările la Podul Grant umflă preţurile la Bolt, Uber şi taxiuri: 80 de lei pentru câţiva kilometri!

16 Oct, 19:40 • Dobran Viorel
A trecut vacanţa, a început anul şcolar, a început anul universitar, iar autorităţile locale s-au gândit că, până la prima zăpadă, ar fi timp de modernizări la Podul Grant, una dintre cele mai circulate artere din Bucureşti.
Lucrările la Podul Grant umflă preţurile la Bolt, Uber şi taxiuri: 80 de lei pentru câţiva kilometri!

Odată cu închiderea circulaţiei pe Podul Grant, Sectorul 6 s-a transformat într-o mare parcare. Dacă să mergi cu mașina personală este o alegere greșită, nici cu tramvaiul 41 nu este o alegere fericită. De ce? Pentru că se circulă alternativ doar pe un singur fir din cauza lucrărilor de modernizare, începute şi de această dată în cea mai aglomerată perioadă a anului. Iar la orele dimineții, pe vremea când Podul Grant era deschis, când circulația era normală, abia te puteai urca în tramvai. Vă dați seama cum este situația acum, din moment ce tramvaiul 41 vine mai greu.

Cine voia să meargă cu Bolt pe traseul Uverturii – Casa Presei, luni dimineață o cursă costa nu mai puțin de… 80 de lei. Această rută costa, când Podul Grant nu era închis, maximum 40 de lei. Situaţia este similară la Uber, iar în taxi aveai timp să termini o serie de Balzac până trecea jumătate de kilometru.

Tramvaiul 41 va circula alternativ, pe un singur fir, pe Podul Grant

O echipă STB Infrastructură a montat un macaz, care va permite circulaţia tramvaielor 41 peste pasajul Grant pe o singură linie, în sistem alternativ. Astfel, va fi menţinută deschisă legătura cartierelor Drumul Taberei, Militari şi Crângaşi cu zona de nord a oraşului.

Linia 41 a fost suspendată doar sâmbătă, 14 octombrie, pentru a permite montarea pieselor de cale pentru circulaţia alternativă ulterioară a tramvaielor pe un singur fir. Pentru preluarea călătorilor de pe traseul liniei 41, sâmbătă, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) a dispus înfiinţarea liniei navetă de autobuz 641, care va funcţiona între terminalele „Piaţa Presei” şi „Ghencea” pe Bd. Expoziţiei, Bd. Mărăşti, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Calea Crângaşi, Şos. Virtuţii, Pasajul Lujerului, Str. Braşov, Bd. Ghencea.

Citeşte şi promisiulile pe care le făcea primarul Nicuşor Dan

Gata, încep lucrările la Podul Grant. Cât timp vor fi blocaje în trafic. Mesajul primarului Capitalei, Nicușor Dan

Cât timp vor dura lucrările la Podul Grant, potrivit primarului Nicușor Dan

Primarul Capitalei a anunțat în cadrul unei conferințe de presă că, în cazul în care Comisia de Circulație se aprobă închiderea totală a sensului Crângași-Turda, restricțiile vor dura doar din octombrie 2023 până în primăvara 2024.

„Toate lucrările pe care noi le facem sunt dinspre Crângaşi către Turda și atunci acest sens al liniei de tramvai va fi înlocuit, refăcut. Tramvaiul va circula alternativ, pe celălalt sens. Există și varianta de a circula în dublu sens (n.r. – pe calea Turda-Crângași, dar există și varianta discutată în Comisia Tehnică de Circulație de închidere a traficului pe această porțiune integral.

PMB anunţă măsuri de fluidizare a traficului pe Podul Grant după haosul de luni

Podul Grant

Ca urmare a blocajelor din trafic de luni 16 Octombrie a.c. cauzate de lucrările de reabilitare și consolidare la Podul Grant pe sensul Crângași-Turda, într-o ședință la care au participat primarul general al Capitalei și reprezentanți ai: Brigăzii Rutiere, Poliției Locale a Sectorului 1, Poliției Locale a Sectorului 6, Poliției Locale a Municipiului București, STB și Administrației Străzilor București s-au decis următoarele măsuri pentru fluidizare:
1. Începând de marți 17 Octombrie, va fi suplimentat numărul de echipaje de poliție rutieră care vor dirija traficul în intersecțiile afectate de lucrări.
2. Polițiștii care vor dirija traficul în intersecții vor aloca timpi necesari fluxurilor de mașini astfel încât să favorizeze rutele alternative.
3. Vom modifica diagramele semafoarelor din intersecțiile Șos. Orhideelor cu Bulevardul Dinicu Golescu, respectiv Bulevardul Dinicu Golescu cu str. Witting astfel încât timpii de așteptare pentru șoferi pe sensul Orhideelor- Gara de Nord să fie mai mic.
4. În zilele următoare STB va monta delimitatoare pe traseul tramvaielor 11 și 44 de la Maternitatea Giulești până la Bulevardul Constructorilor. În măsura în care fluxul de călători o va impune, vom suplimenta numărul de tramvaie de pe liniile 11 și 44. De asemenea, dispeceratul STB va lua măsuri pentru dirijarea în timp real a mijloacelor de transport public pentru a evita aglomerarea mai multor vehicule în aceeași zonă.
Recomandăm participanților la trafic care se deplasează dinspre Calea Giulești înspre Gara de Nord să folosească ruta ocolitoare Calea Plevnei-Știrbei Vodă-Str. Buzești și traseele alternative prin Șoseaua Virtuții – Splaiul Independenței, respectiv Calea Crângași – străzi adiacente – Calea Giulești. Restricțiile sunt semnalizate cu ajutorul unor panouri de presemnalizare instalate în intersecțiile principale. Rugăm participanții la trafic să respecte indicațiile polițiștilor rutieri.

Primăria Capitalei reia licitația pentru finalizarea reparațiilor la Podul Grant. Contractul valorează 58 de milioane de lei

Mulțumim pentru sprijin Brigăzii Rutiere București, Poliției Locale Sector 1, Poliției Locale Sector 6 și Poliției Locale a Municipiului București.
Totodată, facem un nou apel la bucureșteni ca în măsura în care este posibil să aleagă mijloacele de transport în comun în defavoarea autoturismului personal.

Bolt a umflat preţurile de la haosul de pe Podul Grant

Reabilitarea și consolidarea podului Grant este necesară și de importanță majoră pentru siguranța tuturor participanților la trafic.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat în această dimineață și pe toată perioada lucrărilor. Îi asigurăm pe bucureșteni că monitorizăm în permanență starea traficului și vom lua măsuri suplimentare acolo unde situația o va impune, a anunţat PMB, pe Facebook.