Isdera, companie fondată în 1982 de inginerul german Eberhard Schulz și una dintre cele mai exclusiviste și apreciate mărci de automobile sport din lume, a fost nevoită să își închidă activitatea și să depună cerere de faliment la Tribunalul Districtual din Saarbrücken, Germania. Anunțul a fost confirmat de publicația Money, care a relatat că prăbușirea financiară a brandului a venit în urma unor luni extrem de dificile din punct de vedere economic, scrie stiridiaspora.ro.
Isdera era apreciată în rândul șoferilor de mașini exclusiviste. Fiecare model era construit manual, cu o atenție deosebită pentru detalii, oferind fiecărui vehicul o identitate distinctă. Începând cu primul său model, Spyder 036i, lansat în 1983, și continuând cu Imperator 108i, apărut un an mai târziu, compania a impus tendințe în design și tehnologie auto. Printre caracteristicile inedite se numărau oglinzile retrovizoare tip periscop, ușile de tip „aripă de pescăruș” și motoarele de ultimă generație.
Citește și: Începe construcția celei mai lungi autostrăzi din România, care va ajunge până în Republica Moldova
Chiar dacă prețul automobilelor sale era extrem de ridicat – ajungând până la 400.000 de euro – Isdera s-a bucurat de o reputație solidă în Europa, atrăgând colecționari și pasionați de performanță și unicitate. În 1993, marca a lansat unul dintre cele mai faimoase modele ale sale, Commendatore 112i, un prototip echipat cu un motor Mercedes V12, de 620 de cai putere, din care a fost fabricat un singur exemplar. În 2006, Isdera a revenit cu modelul Autobahnkurier 116i, iar în 2018 a lansat ultima sa creație: Commendatore GT, un automobil 100% electric, inspirat de clasicul din anii ’90.
Lipsa comenzilor și dezechilibrul financiar au dus la acumularea de datorii și, în cele din urmă, la faliment. Toți angajații companiei au fost concediați, iar producția a fost sistată definitiv.