- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Preţul colosal cu care se vinde o Dacia 1300 în Germania. „Bijuteriile” de acest gen ocupă parcările în tot Bucureştiul

12 Mar, 12:05 • Dobran Viorel
Un bărbat din Germania vinde o mașină Dacia 1300 din anul 1975. Autovehiculul are doar 38.500 km în bord, neamțul precizând că oferă și piese noi sau second hand.
Preţul colosal cu care se vinde o Dacia 1300 în Germania. Bijuteriile de acest gen ocupă parcările în tot Bucureştiul

Un bărbat din Germania vinde o mașină Dacia 1300 din anul 1975. Autovehiculul are doar 38.500 km în bord, neamțul precizând că oferă și piese noi sau second hand. Mașina este 100% românească și a fost foarte bine întreținută de bărbatul din Germania, care este un adevărat colecționar de autoturisme de epocă.

Autovehiculul are doar 38.500 km în bord şi îndeplineşte toate standardele de emisii Euro 4. Maşina are inspecţia tehnică valabilă până în iunie 2025 şi se laudă cu un interior aproape perfect, având în vedere că este veche de aproape cinci decenii.

Maşina are inspecţia tehnică valabilă până în iunie 2025 şi se laudă cu un interior aproape perfect, având în vedere că este veche de aproape cinci decenii.

„Vând mașină de epocă, Dacia 1300 (Renault R12) din 1975. Kilometraj 38500 km, TUV 06.25. Ofer și piese noi sau second hand la acest preț. Au fost montate multe piese noi în ultimii ani. Dacă sunteți interesați de această mașină, sunt bucuros să vă ofer informații despre aceasta. Prețul este negociabil. Toate întrebările serioase vor primi un răspuns, restul vor fi ignorate. Aceasta este o vânzare privată, fără garanții și fără returnări.”, scrie proprietarul, citat de Observator News.

Cât costă o Dacia 1300 din 1971 în 2024. Suma care i-a lăsat pe români fără cuvinte: „Prietene ai greşit preţul. Nu mai pune atâtea zerouri!”

Cât costă o Dacia 1300 din 1971 în 2024.

Cât costă o Dacia 1300 din 1971 în 2024. În prezent, prețul unei Dacia 1300 poate atinge 8.000 de euro. Aceasta, în condițiile în care automobilul este complet recondiționat, atât din punct de vedere tehnic, cât și estetic, transformându-l într-un adevărat vehicul istoric. Modelul, produs la uzina Dacia între 1969 și 1984, a fost lansat inițial în trei variante de echipare: Standard, Lux și Lux Super 1301, folosită de Securitate și de serviciile Partidului Comunist Român. În 1973, a fost introdusă și producția pentru variantele break.

Citește și: Dacia, mașina preferată a italienilor! Vânzările au explodat: 20.000 de vehicule vândute la începutul anului

Pe grupul Mașini Românești de pe Facebook, un vânzător cere 5.000 de euro pentru o Dacia 1300 de culoare gri, fabricată în anul 1971. Această informație a stârnit un val de reacții contradictorii din partea internauților. Comentariile au vriat de la nostalgii până la critici dure, cu unii considerând prețul exagerat, în timp ce alții apreciază aspectul impecabil al mașinii și văd o valoare sentimentală în acest model.

„De nostalgie, dar nu merită banii/ Prietene ai greșit prețul. Nu mai puneți atâtea zerouri / Din toate pozele pare impecabilă. De ce nu ar merita 5.000 de euro o mașină mai veche de 50 de ani? / Eu dacă aș avea bani aș da pe ea. Aș renunța să mă plimb în weekend cu un BMW cu motor de 3000 care mă omoară cu taxe și consum/ Ai pus un 0 în plus/ Cu 5000 de euro îți iei Audi nu rugină/ Dacă este ok tehnic și nu are multă rugină cred că merită banii/ Spor la vânzare. Să nu lași niciun cent/ O bijuterie! Felicitări/ Mulți dintre voi nici nu erați în prospect atunci când s-a fabricat această mașină/ De asta merge așa în România. Lasă să moară și capra vecinului/ În preț intră și un plin de benzină?/ Mașini le colecție merită banii, că de aia s-a ajuns la prețuri de un milion și chiar două de dolari la unele mărci”, sunt unele dintre comentariile de pe Facebook.

Cu cât se vinde la Budapesta o Dacia 1310 fabricată în 1989. Ultima mașină a ieșit din fabrică în 2004

O mașină marca Dacia 1310, fabricată cu doar șapte luni înainte de Revoluția din 1989, de culoare bleu, se vinde pe o importantă platformă de vânzări de autoturisme second hand din Germani, mobile.de. Proprietarul mașinii este de peste 34 de ani un cetățean ungur ce locuiește în Budapesta.

Cu cât se vinde la Budapesta o Dacia 1310 fabricată în 1989

Cu cât se vinde o Dacia 1310 din 1989

Conform anunțului postat de proprietar, mașina fabricată în România are 16,898 kilometri la bord, un motor de 1,340 centimetri cubi și 65 de cai-putere.

„Mașina nu a avut vreun accident de când o dețin, iar vopseaua este cea originală. Mașina pe care am cumpărat-o din România stă de câțiva ani în garaj”, precizează proprietarul mașinii vândute cu 2.500 de euro.

Fabricată la uzina Dacia de la Mioveni în perioada 1979-2004, modelul 1310 s-a bucurat de succes în România și în țările din Europa de Est, în special în Ungaria. Mașina a fost succesoarea popularului model Dacia 1300. În total, peste 2,2 milioane de mașini model 1300 și 1310 au fost fabricate timp de peste 30 de ani la uzina de la Mioveni-Argeș. Ultima Dacia 1310 a ieșit de pe linia de fabricație pe 21 iulie 2004.

Dacia 1310 a fost fabricată, la fel ca modelul 1300, în două variante de caroserie, berlină și break, fiind derivată, de asemenea, în mai multe versiuni cu hayon (Dacia 1320 și 1325 Liberta, produse între 1988 și 1996), camionetă (gama Pick-Up, fabricată între 1975 și 2006), respectiv coupé (versiunea Sport, produsă în perioada 1981-1992).

Dacia Duster 2024, surprinsă în teste pe străzi în București și Pitești. Când începe producția

Modelul 1310 a fost mult îmbunătățit față de precedentul model 1300, dispunând, printre altele, de aparat radio, lunetă cu dezaburire, spălător electric de parbriz, frâne cu dublu circuit și scaune cu tetiere.

În anul 1979, uzina Dacia a prezentat, la o expoziție în București, un model special derivat din Dacia 1310. Este vorba de Dacia 1310 M, litera venind de la „Metanol”, care a avut ca scop principal reducerea consumului de benzină. Mașina fusese realizată la Mioveni de către zeci de ingineri specializați pe proiecte speciale.

Motorul funcționa cu benzină și metanol, stocate în rezervoare separate. Spre deosebire de o mașină normală, Dacia 1310 M avea un rezervor suplimentar dotat cu pompă electrică pentru admisia și refularea carburantului și o modificare a carburatorului, constând într-o cameră de nivel constant, suplimentară, ce alimenta camera de amestec. Mașina nu s-a bucurat însă de succes, producția sa fiind oprită în scurt timp.