- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Schimbare majoră în legislaţia RCA. Cresc limitele de despăgubire, iar asigurarea nu va mai acoperi accidentele

12 Jul, 11:40 • Cornel Ghimeșan
Un proiect de lege privind reglementarea pieţei RCA urmează să fie lansat în dezbatere publică, dar pentru moment nu se știe nici sub ce formă va fi promovat (OUG, HG, lege) și nici dacă va conține și alte măsuri în afara celor din Directiva impusă într-o procedură de infrigement de UE.
Schimbare majoră în legislaţia RCA. Cresc limitele de despăgubire, iar asigurarea nu va mai acoperi accidentele

Schimbare majoră în legislaţia RCA. Printre cele mai importante noutăți aduse de Directiva Europeană 2.118 din 2021, care va trebui transpusă și în legislația din România până cel târziu pe 23 decembrie 2023, sunt o nouă definiție pentru noțiunea de vehicul, posibile derogări de la obligativitatea asigurării pentru o anume categorie de mașini și proprietari, limite mai mari de asigurare, primul calculator independent cu vânzare directă, dar și controale mai dure și cu metode noi pentru descoperirea mașinilor care circulă fără RCA, scrie Economica.

Citeşte şi: Apare o nouă amendă dură pentru șoferi! Atenție! Toți românii fac această greșeală pe șosele

O altă  modificare importantă pentru șoferii din România este că aceştia vor avea la dispoziție, în premieră, o platformă unde vor putea vedea toate ofertele directe de RCA pentru automobilul pe care îl conduc și, în plus, va exista posibilitatea achiziționării online a respectivei asigurări.

De asemenea, „se permite utilizarea unor dispozitive electronice de control a asigurării RCA în trafic, fără oprirea vehiculelor, în măsura în care legislația GDPR este respectată”.  Astfel, legislația se deschide către o mai veche intenție a autorităților, anume verificarea valabilității RCA pe un sistem similar cu cel folosit de CNAIR pentru vignetă, adică prin camere speciale.

Schimbare majoră în legislaţia RCA

Alte prevederi importante sunt faptul legate de situațiile în care vehiculele nu sunt utilizate ca mijloc de transport, caz în care asigurarea RCA nu va mai acoperi accidentele produse de acestea, dar şi de limitele de despăgubire care cresc și, în plus, vor fi exprimate în lei, la un curs indicat de Directivă. În cazul daunelor materiale limita crește de la 1.220.000 de euro la 1.300.000 de euro, iar în cazul vătămărilor corporale, suma maximă ce va putea fi plătită în baza unei polițe RCA urcă de la 6.070.000 de euro la 6.450.000 de euro.

Citeşte şi: Directorul CNAIR, anunţul momentului în ce priveşte infrastructura: „Am avizat varianta finală de traseu pentru autostrada Ploieşti-Braşov”

 

Directiva schimbă definiția vehiculului, adică a bunului care trebuie să fie acoperit de RCA, iar cea mai importantă schimbare este că orice vehicul de uscat cu propulsie proprie cu o viteză maximă din construcție mai mare de 25 km/h sau cu o masă mai mare de 25 kg și viteză maximă de construcție de peste 14 km/h” este considerat vehicul, adică vor trebuie asigurate RCA și trotinele care au o viteză mai mare de 25 km/h din fabrică  sau cele care au mai mult de 25 de kilograme, dar și bicicletele cu motor, de exemplu, în cazul în care sunt îndeplinite specificațiile mai sus amintite.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult