- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Sectorul e-commerce, Clienţii din România au cumpărat online de 7 miliarde de euro anul trecut, în creştere cu aproximativ 10%

17 May, 20:18 • Dobran Viorel
Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul anului 2023, valoarea fiind cu circa 10% mai mare decât cea înregistrată în 2022 (6,3 miliarde de euro), potrivit estimărilor GPeC, ARMO şi ale principalilor jucători din domeniu.
Sectorul e-commerce, Clienţii din România au cumpărat online de 7 miliarde de euro anul trecut, în creştere cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce evoluează alert în România. „Valoarea de 7 miliarde de euro face referire la toate tranzacţiile generate din România atât către comercianţii autohtoni, precum şi către magazinele online din afara graniţelor ţării şi reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. În acest cuantum nu au fost incluse serviciile, plata facturilor la utilităţi, conţinutul digital sau biletele de avion, vacanţele şi călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole ori la diferite evenimente etc. Dacă le-am adăuga şi pe acestea, valoarea totală ar depăşi 10 miliarde de euro”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).

Idei de afaceri. Cum să deschizi un magazin online care aduce profit în 2024

Potrivit lui Andrei Radu, CEO & Founder GPeC, comerţul online este în continuă dezvoltare, cu perspectivă de dublare a volumelor în următorii 10 ani. Potrivit statisticilor oficiale citate de acesta, 68% dintre internauţi au cumpărat online cel puţin o dată în 2023, ceea ce arată un apetit în creştere pentru e-commerce şi un grad de adopţie tot mai mare a acestei metode conveniente de a face cumpărături.

Sectorul de e-commerce, creştere cu 10% şi în 2024

„Însă, magazinele online româneşti trebuie să fie din ce în ce mai dinamice, să îşi găsească diferenţiatorii reali şi să îi promoveze, să aibă un customer service bun, să îşi diversifice oferta şi canalele de vânzare pentru că în 2023 a sosit deja valul jucătorilor chinezi care este încă în creştere – nu a atins apogeul – şi care poate aduce schimbări semnificative în peisajul de e-commerce autohton”, a subliniat Andrei Radu în comunicat.

La rândul său, Cristi Movilă, preşedinte ARMO, consideră că apetitul românilor pentru cumpărături online este în creştere continuă şi tot mai mulţi consumatori recunosc principalul avantaj al acestui tip de comerţ, respectiv economisirea timpului.

„În următorii ani, anticipăm o creştere a numărului de IMM-uri româneşti care vor comercializa produse şi servicii online. Pe măsură ce numărul cumpărătorilor creşte anual, este esenţial ca şi numărul vânzătorilor să evolueze în acelaşi ritm. Acest proces poate fi stimulat de autorităţi prin menţinerea unui mediu competitiv echitabil, în care toţi actorii din piaţă să beneficieze de tratament egal, şi prin măsuri care să încurajeze tot mai multe companii româneşti să vândă cross-border”, a declarat Cristi Movilă.

Potrivit estimărilor jucătorilor din domeniu, comerţul online va continua să crească şi în 2024 cu aproximativ 10% faţă de anul precedent.

Una dintre cele mai importante provocări pentru comercianţii autohtoni este, potrivit declaraţiilor agenţiilor de Digital Marketing din România care au în portofoliu clienţi e-commerce, creşterea costului de marketing cu până la 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Principala cauză este dată de intrarea agresivă (în termeni de marketing) a platformelor din afara UE care cresc bid-ul prin cheltuielile masive cu reclama online, subliniază comunicatul.

Neașteptat. 7 din 10 români sunt de părere că este mai simplu să acceseze un credit 100% online

Din discuţiile purtate de GPeC cu reprezentanţii magazinelor online care au în ofertă produse similare cu cele vândute de jucătorii chinezi, în primul trimestru al anului 2024 aceştia au înregistrat scăderi în vânzări, neputând ţine pasul cu bugetele de marketing alocate de companiile chineze.

O altă provocare ţine de faptul că 2024 este an electoral în România, iar acest lucru conduce, de asemenea, către creşterea bugetelor de marketing, cu spaţii publicitare şi vizibilitate limitată.

De 19 ani, GPeC promovează sectorul e-commerce din România adunând în jurul său cea mai mare comunitate de magazine online, retail şi companii de digital şi organizând principalele evenimente de comerţ online şi digital marketing din regiune. Printre altele, GPeC centralizează datele şi publică în fiecare an raportul comerţului online românesc.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”