- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Sectorul e-commerce, Clienţii din România au cumpărat online de 7 miliarde de euro anul trecut, în creştere cu aproximativ 10%

17 May, 20:18 • Dobran Viorel
Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul anului 2023, valoarea fiind cu circa 10% mai mare decât cea înregistrată în 2022 (6,3 miliarde de euro), potrivit estimărilor GPeC, ARMO şi ale principalilor jucători din domeniu.
Sectorul e-commerce, Clienţii din România au cumpărat online de 7 miliarde de euro anul trecut, în creştere cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce evoluează alert în România. „Valoarea de 7 miliarde de euro face referire la toate tranzacţiile generate din România atât către comercianţii autohtoni, precum şi către magazinele online din afara graniţelor ţării şi reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. În acest cuantum nu au fost incluse serviciile, plata facturilor la utilităţi, conţinutul digital sau biletele de avion, vacanţele şi călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole ori la diferite evenimente etc. Dacă le-am adăuga şi pe acestea, valoarea totală ar depăşi 10 miliarde de euro”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).

Idei de afaceri. Cum să deschizi un magazin online care aduce profit în 2024

Potrivit lui Andrei Radu, CEO & Founder GPeC, comerţul online este în continuă dezvoltare, cu perspectivă de dublare a volumelor în următorii 10 ani. Potrivit statisticilor oficiale citate de acesta, 68% dintre internauţi au cumpărat online cel puţin o dată în 2023, ceea ce arată un apetit în creştere pentru e-commerce şi un grad de adopţie tot mai mare a acestei metode conveniente de a face cumpărături.

Sectorul de e-commerce, creştere cu 10% şi în 2024

„Însă, magazinele online româneşti trebuie să fie din ce în ce mai dinamice, să îşi găsească diferenţiatorii reali şi să îi promoveze, să aibă un customer service bun, să îşi diversifice oferta şi canalele de vânzare pentru că în 2023 a sosit deja valul jucătorilor chinezi care este încă în creştere – nu a atins apogeul – şi care poate aduce schimbări semnificative în peisajul de e-commerce autohton”, a subliniat Andrei Radu în comunicat.

La rândul său, Cristi Movilă, preşedinte ARMO, consideră că apetitul românilor pentru cumpărături online este în creştere continuă şi tot mai mulţi consumatori recunosc principalul avantaj al acestui tip de comerţ, respectiv economisirea timpului.

„În următorii ani, anticipăm o creştere a numărului de IMM-uri româneşti care vor comercializa produse şi servicii online. Pe măsură ce numărul cumpărătorilor creşte anual, este esenţial ca şi numărul vânzătorilor să evolueze în acelaşi ritm. Acest proces poate fi stimulat de autorităţi prin menţinerea unui mediu competitiv echitabil, în care toţi actorii din piaţă să beneficieze de tratament egal, şi prin măsuri care să încurajeze tot mai multe companii româneşti să vândă cross-border”, a declarat Cristi Movilă.

Potrivit estimărilor jucătorilor din domeniu, comerţul online va continua să crească şi în 2024 cu aproximativ 10% faţă de anul precedent.

Una dintre cele mai importante provocări pentru comercianţii autohtoni este, potrivit declaraţiilor agenţiilor de Digital Marketing din România care au în portofoliu clienţi e-commerce, creşterea costului de marketing cu până la 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Principala cauză este dată de intrarea agresivă (în termeni de marketing) a platformelor din afara UE care cresc bid-ul prin cheltuielile masive cu reclama online, subliniază comunicatul.

Neașteptat. 7 din 10 români sunt de părere că este mai simplu să acceseze un credit 100% online

Din discuţiile purtate de GPeC cu reprezentanţii magazinelor online care au în ofertă produse similare cu cele vândute de jucătorii chinezi, în primul trimestru al anului 2024 aceştia au înregistrat scăderi în vânzări, neputând ţine pasul cu bugetele de marketing alocate de companiile chineze.

O altă provocare ţine de faptul că 2024 este an electoral în România, iar acest lucru conduce, de asemenea, către creşterea bugetelor de marketing, cu spaţii publicitare şi vizibilitate limitată.

De 19 ani, GPeC promovează sectorul e-commerce din România adunând în jurul său cea mai mare comunitate de magazine online, retail şi companii de digital şi organizând principalele evenimente de comerţ online şi digital marketing din regiune. Printre altele, GPeC centralizează datele şi publică în fiecare an raportul comerţului online românesc.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai mari vânzări
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai ...
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului James Cameron are o distribuție stelară
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului ...
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși vor plăti amenzi de până la 30.000 de lei!
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși ...
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt consecințele
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt ...
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim cele mai bune oferte
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim ...
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii