O nouă taxă pe veniturile din publicitate ale bgiganților digitali globali este discutată zilele acestea de politicienii germani, însă ar putea fi, în același timp, foarte benefică pentru România dacă ar deveni un act normativ.
Presa din Germania vorbește despre o taxă de 10% pentru veniturile pe care Facebook, Google sau TikTok le încasează din publicitate, ce sunt raportate în mică măsură sau deloc la nivel național, iar inițiativa este sprijinită de un public semnificativ.
Citește și : BNR a calculat dezastrul din vistieria României: Datoria externă totală a crescut cu 4,196 miliarde euro!
Această taxă ar fi aplicată asupra profiturilor generate de platformele digitale americane, precum Google sau Facebook, în contextul disputelor comerciale transatlantice, conform analiștilor Ziarului Financiar.
Executivul german are un plan care ar putea să fie luat în calcul și de guvernul de la București, care caută soluții pentru creșterea veniturilor la buget, în contextul deficitului bugetar mare. Ca în întregul UE, veniturile declarate ale giganților Google, Facebook și TikTok sunt mici, însă încasările lor de pe piața locală sunt mari.
„Considerăm că o taxă de 10% ar fi o acțiune moderată și legitimă”, a afirmat Wolfram Weimer, comisar al Guvernului german responsabil de Cultură și Platforme Media.
Acesta a mai declarat pentru publicația germană Stern că noul guvern este hotărât să pună acest lucru în aplicare, pe modelul Austriei, care încă din 2020 aplică o taxă de 5% asupra profiturilor obținute din publicitatea online, dar și că se iau în calcul și alternative, precum angajamentul voluntar al companiilor de a-și crește contribuțiile fiscale.