Economie

Volkswagen anunță o scădere a vânzărilor de 6,8% în 2022. Piața auto va fi în continuare instabilă din cauza deficitului de cipuri

11 Jan, 11:49 • Bucătaru Gabriela
Volkswagen a înregistrat în anul 2022, o scădere a vânzărilor de 6,8%. Cu toate acestea, compania a reușit și în acest an să își mențină poziția de al doilea cel mai mare brand auto din lume.
Volkswagen anunță o scădere a vânzărilor de 6,8% în 2022. Piața auto va fi în continuare instabilă din cauza deficitului de cipuri

Volkswagen anunță o scădere a vânzărilor de 6,8% în 2022. Anul 2023 se anunță a fi unul destul de ”volatil și provocator”, pentru piața auto din întreaga lume și asta din cauza deficitului prelungit de cipuri, avertizează reprezentanții companiei Volkswagen, care au raportat o scădere a vânzărilor cu 6,8%, ajungând la 4,56 milioane în 2022, potrivit profit.ro.

Citește și Cum va arăta economia României în 2023. Ce se întâmplă pe piaţa auto, în agricultură sau în IT

Volkswagen anunță o scădere a vânzărilor de 6,8% în 2022

Cu toate că a traversat un an destul de dificil, care a adus numeroase opriri de producție la principalele sale uzine, Volswagen a înregistrat în anul 2022 un volum total de 4,56 milioane de automobile și cu 330.000 de vehicule complet electrice vândute.

Astfel, chiar dacă vânzările au înregistrat un declin de 6,8%, Volswagen rămâne a doua cea mai mare marcă auto din lume, după Toyota, depășind Hyundai și Honda.

Reprezentanții companiei anunță vânzări în creștere pentru anul 2023 și asta pentru că au o listă foarte lungă de comenzi. Aceștia susțin că numai în Europa, dealeri au 640.000 de autoturisme comandate care așteaptă să fie livrate.

„Am obținut vânzări solide în 2022, în pofida crizei persistente de componente. Creșterea pronunțată la modelele BEV confirmă că suntem pe drumul cel bun cu cel mai atractiv portofoliu al nostru pentru a deveni cea mai dezirabilă marcă pentru mobilitatea sustenabilă”, a declarat Imelda Labbe, șefa vânzărilor mărcii VW.

Aceasta a confirmat faptul că, începând din 2026, VW va avea o gamă completă de mașini electrice, începând de la un model entry, cu un preț sub 25.000 de euro, până la viitorul ID.7, care va fi lansat chiar în acest an.

Pe piețele cele mai importante din Europa și China vânzările mărcii VW au avut evoluții diferite, în general, au fost înregistrate scăderi, dar cu pentru segmentul electric, 2022, a fost un an destul de bun. În China, mașinile electrice ale mărcii au înregistrat un volum de 143.100 unități, mai mult decât dublu față de anul anterior, iar în SUA, segmentul de electrice a crescut cu 27%, la 22.700 unități, aici fiind oferit doar modelul ID.4.

2023 va fi un an cu volatilitate și cu provocări, din cauza persistenței crizei de semiconductori, însă este anticipată o îmbunătățire graduală a situației, cu o stabilizare a producției pe parcursul anului, estimează Volkswagen.

Citește și Rezultate surprinzătoare pe piața auto în 2022: Înmatriculările de mașini noi au crescut cu 7%, iar cele second-hand din import au scăzut cu 20%