- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Carrefour Romania va deschide sase hipermarketuri in 2008

27 Feb, 08:14 • Redactia DailyBusiness
Carrefour Romania va deschide anul acesta sase hipermarketuri in tara, dar se va concentra pe promovarea si rebrandingul celor 21 de magazine Artima, preluate in 2007, compania fiind in continuare deschisa oportunitatilor de achizitionare a unor noi retele de supermarketuri.
Carrefour Romania va deschide sase hipermarketuri in 2008

„Planurile Carrefour pentru 2008 se focuseaza pe segementul supermarketurilor, respectiv pe rebrandingul supermarketurilor Artima. Acestea vor fi denumite Carrefour la care se va adauga un alt cuvant si de asemenea, spatiul interior al magazinelor va fi reorganizat”, a declarat, pentru Newsin, directorul de marketing al Carrefour Romania, Andreea Mihai.

Aceasta a adaugat ca momentan compania este receptiva la toate oportunitatile de preluare a unor noi retele de supermarketuri existente pe piata de retail din Romania, analizand mai multe posibilitati. Conditiile pe care ar trebui sa le indeplineasca o retea de supermarketuri pentru a intra in sfera de interes a Carrefour Romania vizeaza numarul de magazine, potentialul oraselor in care sunt plasate, dar si evolutia cifrei de afaceri.

Carrefour va finaliza rebrandigul magazinelor Artima in 2008 si incepand cu 2009 vizeaza expansiunea acestei retele. Compania a semnat deja un contract pentru deschiderea unui nou supermarket in complexul Colosseum Retail Park situat in nord-vestul Capitalei. Pana in prezent, Brasov este singurul oras in care Carrefour este prezent pe ambele segmente, super si hipermarket.

Carrefour Romania a preluat in toamna anului trecut lantul de supermarketuri Artima, pentru 55 milioane de euro, cu scopul de a-si consolida pozitia de piata. Reteaua Artima opereaza 21 de magazine, concentrate in vestul tarii, cu o suprafata totala de vanzari de 21.000 de metri patrati. Carrefour Romania si-a indeplinit previziunile pentru 2007, raportand afaceri in crestere cu 42,2%, la 866 milioane euro, fata de anul precedent cand acumulase 609 milioane euro. Pentru anul in curs compania vizeaza afaceri de peste un miliard euro, doar pe segmentul de hipermarketuri.

Ponderea retailului modern din Romania a ajuns la 39% anul trecut

Ponderea retailului modern a crescut anul trecut pana la 39% la nivel national si la 70% in Capitala, Bulgaria fiind in prezent singura tara din Uniunea Europeana a carei piata de retail este mai putin dezvoltata decat cea a Romaniei, a declarat directorul de marketing Carrefour, Andreea Mihai.

„Cele patru faze ale evolutiei pietei de retail sunt introducerea pe piata, cresterea, maturitatea si saturatia. In prezent, Romania este la inceputul fazei de crestere si ar putea ajunge la o oarecare maturitate abia in 2010-2012, cum se intampla deja in tari precum Grecia sau Turcia. La noi ponderea retailului modern a ajuns in 2007 la 39%, destul de scazuta comparativ cu tarile din Europa de Vest unde ponderea este de 90-99%”, a declarat pentru NewsIn, Andreea Mihai.

Evolutia retailului modern a fost tousi foarte dinamica la nivel national avand in vedere ca in 2005 acest segment detinea 27% din piata, iar in 2006 a crescut la 33%. In schimb, cresterea a fost mult mai rapida in Capitala, retailul modern reprezentand 70% din piata, comparativ cu 2006 cand era 59%, respectiv 2005 cand a fost 48%. Spre comparatie, in 2006 ponderea comertului modern in Franta a fost de 96%, in Polonia de 57%, iar in Italia de 58%.

Reprezentantii Carrefour Romania estimau anul trecut ca valoarea pietei de retail din Romania va ajunge la 40 miliarde euro in 2007 si va depasi 100 de miliarde euro pana in 2010 daca se va pastra cresterea medie de 50% din ultimii ani. Cea mai mare pondere din retailul modern o detine segmentul de cash&carry (49% din retailul modern in 2006).

Principalii jucatori pe piata de retail din Romania sunt Carrefour (11 magazine), Kaufland (31 magazine), Auchan (cinci magazine), Real (14 magazine), Cora (trei magazine) si operatorul romanesc al magazinelor Pic (patru magazine) – pe segmentul hiprmarketurilor; Mega Image (23 magazine), La Fourmi (14 magazine), Spar (14 magazine)- pe segmentul supermarketurilor; Plus Discount (49 magazine), Penny Market (45 magazine), Penny Market XXL (cinci magazine), Minimax Discount (12 magazine)- pe segmentul de discount; Metro (23 magazine) si Selgros (16 magazine) pe segmentul cash&carry.