- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Estimare: Carrefour va urca pe locul 2 in topul retailerilor romani, in 2013

15 Sep, 13:07 • Redactia DailyBusiness
Carrefour Romania va urca pe locul 2 in topul primilor 3 mari retaileri de pe piata locala in 2013, cu vanzari de 4,57 mld. euro, devansand grupul Rewe Romania, estimeaza Milos Ryba, analist la publicatia de profil Planet Retail.
Estimare: Carrefour va urca pe locul 2 in topul retailerilor romani, in 2013

Liderul pietei romanesti de retail va fi anul acesta grupul Metro, cu vanzari estimate la 2,68 miliarde euro si o cota de 8%, urmat de grupul Rewe (operatorul Penny, Billa, Selgros), cu vanzari de 1,84 miliarde euro si o cota de piata de 6,5%, si de Carrefour, cu vanzari de 1,44 miliarde euro si o cota de 4,3%, potrivit unei analize recente realizata de Planet Retail, citata de NewsIn.

„In 2008, Metro va fi cel mai probabil lider de piata datorita celor doua retele foarte extinse: Metro Cash&Carry si Real. Insa in urmatorii 5 ani, Carrefour si Rewe Group vor micsora seminificativ diferenta fata de Metro”, a declarat Milos Ryba.

„Pe de o parte, cresterea Carrefour se va datora expansiunii rapide a retelei de hipermarketuri, dar si formatului de supermarketuri Carrefour Express. De cealalta parte, cresterea grupului Rewe se va datora strategiei bazate pe formate multiple precum cash&carry, supermarketuri si discount”, a mai spus analistul de la Planet Retail.

Topul primilor 3 retaileri se va schimba insa in 2013, considera reprezentantii publicatiei. Astfel, Carrefour Romania va urca pe locul 2, cu vanzari de 4,57 miliarde euro, cu doar 2,4% mai putin decat cele inregistrate de Metro Group, care va ramane liderul pietei, cu vanzari de 4,68 miliarde euro. Locul 3 va fi ocupat in 2013 de Rewe, cu vanzari de 3,83 miliarde euro si o cota de 7%.

Printre retailerii care vor depasi in 2013 pragul de vanzari de 1 miliard de euro se numara Schwarz Group (2,74 miliarde euro), Louis Delhaize (2,52 miliarde euro) si Auchan (1,94 miliarde euro).

Piata de retail modern va avansa cu 18% in 2009, la 33,4 mld. euro

Valoarea pietei romanesti de retail modern va ajunge anul acesta la 28,3 miliarde euro, iar in 2009 va urca pana la 33,4 miliarde euro, magazinele de tip discount fiind cel mai dinamic sector in urmatorii 5 ani, potrivit analistului Planet Retail.

„Estimam ca valoarea pietei de retail din Romania va fi de 28,33 miliarde euro in 2008 si de 33,46 miliarde euro in 2009 (inclusiv TVA). Magazinele de tip discount vor avea cea mai mare crestere in urmatorii 5 ani, ca urmare a expansiunii retelelor Penny, operate de Rewe, si Plus, a grupului Tengelmann”, a prognozat Milos Ryba.

„In plus, cresterea acestui segment ar putea fi influentata de intrarea pe piata a unor noi jucatori, ca de exemplu, magazinele Lidl ale grupului Schwarz sau pe termen lung, a retailerului german Aldi”, a adaugat reprezentantul Planet Retail.

Acesta a adaugat ca piata romaneasca de retail este „uriasa”, motiv pentru care va avea mereu o atractivitate crescuta pentru retailerii internationali. Cel mai concludent exemplu este grupul Schwarz, care si-ar putea aduce in viitorul apropiat si divizia de discount Lidl, desi este prezent deja pe piata prin lantul de magazine Kaufland.

„Intrarea de noi jucatori pe piata se va face mai degraba prin achizitii sau fuziuni decat prin crestere organica si se va intampla pe termen mediu si lung. Totusi, expansiunea rapida a retailerilor deja exitenti va duce in cativa ani la consolidarea pietei”, a explicat Milos Ryba.

Analistul a mai declarat ca anul trecut, vanzarile totale inregistrate pe piata romaneasca de retail (atat comert modern cat si canalele traditionale) s-au situat la 41,78 miliarde euro, iar anul acesta vor ajunge la 42,28 miliarde euro. Pentru 2009, este preconizata o crestere a vanzarilor cu 8,5%, pana la 45,91 miliarde euro.

Ponderea retailului modern a crescut anul trecut pana la 39% la nivel national si la 70% in Capitala. Evolutia retailului modern a fost totusi foarte dinamica la nivel national, avand in vedere ca in 2005 acest segment detinea 27% din piata, iar in 2006 a crescut la 33%. In schimb, cresterea a fost mult mai rapida in Capitala, retailul modern reprezentand 70% din piata, comparativ cu 2006 cand era 59%, respectiv 2005 cand a fost 48%.

Numarul total de magazine din retailul modern era de 396 unitati, in iulie 2008, conform unui studiu al companiei Nielsen. Numarul de hipermarketuri din tara a ajuns la 38 de unitati, din care Carrefour detine 15 unitati, Cora – 3, Real – 15, iar Auchan – 5 unitati.

Tot la aceasta data, numarul de supermarketuri era de 123 magazine, cele mai extinse retele fiind Billa, cu 30 unitati si Mega Image, cu 24 unitati. Pe formatul de discount, numarul de magazine s-a situat la 195, cele mai multe fiind operate de retelele Penny Market si Plus Discount. Pe segmentul de cash&carry au ramas tot cei 2 jucatori, Metro si Selgros, cu un total de 40 de magazine.