- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Euro 2008: Vanzarile producatorilor de bere vor creste cu pana la 15%

12 Jun, 14:19 • Redactia DailyBusiness
Campionatul European de fotbal creste vanzarile producatorilor de bere cu 10-15%, cele mai vandute sortimente fiind berea la dozator si cea la sticla.
Euro 2008: Vanzarile producatorilor de bere vor creste cu pana la 15%

Catalin Ignat, vicepresedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB), a declarat, pentru Newsin, ca berea blonda va conduce si in continuare detasat in preferintele romanilor, cu o pondere de peste 95% din intreaga piata.

„La nivel de companie, cresterea in volum a vanzarilor de bere pe durata Campionatului se va situa la aproximativ 25%, iar la nivel de piata, cresterea va atinge intre 10% si 15%”, a precizat reprezentantul URBB.

Daca romanii care au ales sa vizioneze meciurile la terase opteaza in special pentru variantele de ambalare in sticla si draught, cei care urmaresc partidele de acasa se orienteaza mai mult catre PET si doza.

Portofoliul URBB cuprinde exclusiv marci internationale de bere, respectiv Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Holsten, Carlsberg, Skol, Guinness si Kilkenny.

La finalul anului 2007, vanzarile de bere URBB au inregistrat o crestere in volum cu 15% fata de 2006, iar vanzarile de bauturi racoritoare au avansat cu 20%. Cifra de afaceri a companiei a urcat cu 17% in 2007, fata de 2006.

In ceea ce priveste piata berii din Romania, URBB preconizeaza un ritm de crestere mai scazut fata de anul trecut, de cel mult 7 % pana la sfarsitul anului.

Potrivit datelor Patronatului Societatilor Independente Producatoare de Bere, piata berii din Romania s-a ridicat anul trecut la 20,6 milioane hectolitri, in crestere cu 17,7% fata de 2006.