Editura Rentrop&Straton
Colectia Carti practice pentru afaceri de succes
Pret 78.48 lei
Titlu original : Managementul afacerilor de succes
Cartea intr-un minut
:
In cele mai multe dintre cazuri, un angajat dintr-o multinationala nu reuseste sa indeplineasca, intr-o zi, activitatile de baza presupuse de postul sau. Angajatii stiu ce ar trebui sa faca pentru a avea rezultate bune, dar in anumite situatii, nu sunt ajutati cu oameni noi, tehnica necesara sa le usureze munca, sau nu lucreaza in conditii clare de piata. „Managementul afacerilor de succes” propune un instrument de lucru in aceste conditii.
Cronica DailyBusiness
Un bun manager trebuie sa aiba si o mare capacitate de organizare, plecand de la nivelul biroului sau pana la cel al planului de afaceri.
Pentru organizarea biroului, ar trebui sa se tina cont de doua lucruri: existenta spatiului de lucru si a spatiului de arhivare. Autorii propun comparatia cu o pista de decolare-aterizare dintr-un aeroport. Un pilot nu tine piesele de schimb si sculele in mijlocul pistei, ci in hangar. Biroul trebuie dotat cu accesoriile si aparatura tehnica utile pentru organizarea si arhivarea documentelor.
In afaceri, de cele mai multe ori, primul contact cu un client sau cu un partener se realizeaza prin intermediul materialelor imprimate. Pentru asezarea textului in pagina, la redactarea unei scrisori de succes, cele mai utilizate modalitati sunt scrierea block (toate paragrafele incep de la aceeasi linie) si scrierea indented form (primul rand al fiecarui paragraf este mai in interior cu aproximativ doi centimetri fata de celelalte).
O alta regula, de care trebuie sa se tina cont zilnic, este netransmiterea informatiilor cu continut confidential sau personal prin fax.
In timpul unui interviu pentru recrutare de personal, deschiderea fata de candidat pe tot parcursul interviului, indiferent de prima impresie pe care a creat-o, e regula de baza. Emotiile candidatului trebuie sa fie alungate printr-o atitudine degajata si prietenoasa. Cum de multe ori, atitudinea persoanei fata de informatiile pe care le furnizeaza este mai importanta decat informatiile respective, sfatul autorilor este sa observati cat mai mult candidatul in timpul interviului.
Organizarea activitatii in firma in lipsa sefului este o responsabilitate care revine tot acestuia si consta in intocmirea unei liste de activitati pentru departament.
Prevenirea stresului la locul de munca se poate realiza prin mai multe actiuni: angajarea personalului nou, cand este necesar acest lucru, asigurarea dotarii tehnice corespunzatoare, introducerea muncii part-time, clasificarea sarcinilor si rolurilor fiecarui angajat, rotirea posturilor, etc.
Organizarea timpului consta in fixarea de obiective clare, folosirea planificatoarelor, delegarea sarcinilor, finalizarea activitatilor incepute, mentinerea ordinii pe birou si folosirea sistemelor eficiente de clasare, evitarea discutiilor prelungite in jurul unei cafele. Sfatul autorilor este sa nu amanati activitatile care nu va plac, sa nu va planificati decat 60% din zi, sa pastrati 20% pentru cazuri neprevazute si 20% pentru creativitate, sa utilizati mai degraba telefonul decat corespondenta. Pauzele regulate, dar scurte, sunt necesare. Se recomanda 5 minute pauza la fiecare ora.
Criteriile dupa care va ghidati atunci cand selectati banca/bancile cu care veti lucra trebuie sa tina cont de operativitatea cu care aceasta/acestea executa operatiunile curente, posibilitatea de a executa rapid si la un curs cat mai avantajos operatiuni de arbitraj valutar, relatiile de corespondent cu banci din strainatate, mijloacele si instrumentele de plata pe care le pune la dispozitia clientilor, nivelul comisioanelor practicate, nivelul dobanzilor, conditiile de creditare in lei si valuta. In plus, nu este bine sa derulati toate afacerile printr-o singura banca.
Cand trebuie sa va decideti prin ce sa va diferentiati fata de concurenta, trebuie sa ganditi din punct de vedere al produsului/serviciului, care este beneficiul deosebit (calitate, pret, servicii aditionale, etc) pe care acesta il aduce, precum si piata-tinta careia va adresati. Este necesara crearea a cel putin trei strategii de diferentiere fata de concurenta, punind accentul pe avantajele oferite de produs/serviciu, beneficiile oferite clientilor tinta si pe punctele slabe ale concurentilor.
Daca tot in sarcina dumneavoastra intra si infiintarea firmei, atunci pasii pe care trebuie sa-i urmati sunt urmatorii. Pasul intai consta in rezervarea numelui firmei. Se completeaza un formular tipizat obtinut de la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) si se achita taxa corespunzatoare. Dosarul necesar inregistrarii firmei la ONRC cuprinde o cerere de inregistrare, actul constitutiv, declaratii pe propria raspundere, dovada capitalului social, dovada sediului social, copii de acte.
Taxele de inregistrare se calculeaza in functie de forma juridica a societatii, numarul de asociati, valoarea capitalului social. In termen de cinci zile dupa plata acestor taxe, ONRC preda Certificatul de Inregistrare, hotararea judecatoreasca de admitere a infiintarii firmei si certificatul constatator privind activitatea de la sediul social.
Cartea contine 127 de fise de control si formulare de lucru, create in scopul de a ajuta un manager sa isi conduca afacerea mai comod, economic si eficient.