- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Piata de ciocolata sfideaza criza: Consumul, estimat sa creasca in 2009

30 Jan, 15:38 • Redactia DailyBusiness
Peste 65% dintre consumatorii de ciocolata isi vor mentine sau chiar vor creste consumul in 2009, releva un studiu realizat de compania de profil Wavel Romania.
Piata de ciocolata sfideaza criza: Consumul, estimat sa creasca in 2009

Potrivit studiului, realizat pe un esantion reprezentativ la nivelul intregii tari, peste 65% din respondenti vor ramane la acelasi consum sau isi vor mari consumul in 2009. Numai 21% dintre acestia isi vor reduce consumul, cu 25-50%, insa din motive independente de criza.

7% dintre consumatori vor cumpara mai putin cantitativ, dar vor alege un brand mai scump, in timp ce doar 4% se vor muta catre un brand inferior, se precizeaza intr-un comunicat de presa al companiei.

Acest consum crescut provine din faptul ca oamenii vor taia din bugetele pentru calatorii, imbracaminte sau alte cheltuieli, dar vor aloca mai multi bani pentru mancare, a declarat Narcis Costache, country manager Wawel Romania.

Potrivit studiului Wawel, femeile sunt mai stabile in tendintele de consum fata de barbati, ele declarand, in proportie de 72,7%, faptul ca vor consuma la fel sau mai multa ciocolata in 2009. In acelasi timp, numai 47,8% dintre barbatii intervievati au declarat acest lucru.

[quote=Narcis Costache, country manager Wawel Romania]Aceleasi perturbari economice au declansat cresteri ale consumului de ciocolata, atat in Marea Britanie, cat si in SUA[/quote]

In ce priveste profesia respondentilor, conform studiului, peste 66% dintre persoanele cu studii superioare isi vor pastra sau isi vor creste consumul de ciocolata in anul 2009.

Wawel este unul dintre cei mai mari producatori de ciocolata din Polonia, cu puncte de desfacere in Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America de Nord. Compania a achizitionat recent o fabrica de dulciuri in Ucraina, pe care intentioneaza sa o transforme in cea mai importanta linie de productie din estul Europei, targetul de vanzare fiind reprezentat de fostele tari sovietice.

Compania a realizat in 2007 o cifra de afacere de 100 milioane dolari (76 mil.euro), iar prognoza pe 2008 se plaseaza in jurul sumei de 110 milioane dolari (84 mil.euro). Aceasta reprezinta o crestere de 10% anual.

In Romania, principalii jucatori de pe piata ciocolatei sunt Kraft Foods (Milka, Poiana, Africana si Cote d’Or), Kandia Excelent (Kandia, Laura, Rom), Supreme Chocolat (Primola, Anidor si Novatini), Heidi Chocoltats Suisse (Heidi), dar si importatorii Ferrero (Ferrero Rocher) si Storck Germania (Merci, Toffifee).