- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Piata locala de detergenti va creste cu 10-15%, la 240 mil. euro in 2008

29 May, 17:22 • Redactia DailyBusiness
Piata de detergenti din Romania va inregistra in 2008 o crestere de 10-15%, pana la 240 milioane euro, a declarat joi Tiberiu Mercurian directorul de marketing al diviziei de detergenti Henkel Romania.
Piata locala de detergenti va creste cu 10-15%, la  240 mil. euro in 2008

Potrivit acestuia, Divizia Detergenti a companiei a realizat o crestere exploziva in 2007, motorul cresterii fiind brandul Persil.

„Anul trecut, compania a inregistrat un avans de peste 50% a vanzarilor din gama Persil. Vrem ca anul acesta sa inregistram cresteri peste nivelul pietei in ceea ce priveste detergentii”, a precizat Mercurian, citat de NewsIn.

Valoarea pietei de detergenti s-a ridicat anul trecut la 200-210 milioane de euro, la un curs de 3,35 lei/euro. Principalii competitori ai Henkel pe aceasta piata sunt Procter&Gamble si Unilever.

Henkel Romania activeaza pe piata de detergenti de rufe cu brandurile Persil, Rex si Perwoll; pe detergenti de vase cu Pur, iar pe balsam de rufe – cu Silan. La produsele pentru geamuri si suprafete lavabile, oferta firmei include Clin, iar pe segmentul produselor pentru curatenia casei si a toaletei – Bref, in timp ce la categoria detergentilor pentru masina de spalat vase – Somat.

Compania a inregistrat, anul trecut, afaceri de peste 472 milioane de lei (140 milioane de euro), in crestere cu peste 36% fata de 2006, si un profit inainte de plata dobanzilor si impozitelor (EBIT) de peste 90 milioane de lei (27 milioane de euro).

Infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria (devenita, in 1998, Henkel Central Eastern Europe), Henkel Romania are, in prezent peste 600 de angajati. Pe plan local, compania este prezenta cu 3 divizii, respectiv Detergenti si produse pentru curatat, Produse cosmetice, Adezivi Tehnologii. Henkel detine doua fabrici de adezivi in Romania.

La nivel global, profitul net obtinut de grupul german a avansat, anul trecut, cu 8%, la 941 milioane de euro, in timp ce vanzarile au crescut cu 2,6%, la 13,07 miliarde euro. Grupul german are peste 52.000 de angajati in intreaga lume.