- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Piata produselor profesionale de igiena s-ar putea dubla in 5 ani

23 Apr, 11:53 • Redactia DailyBusiness
Piata produselor profesionale de curatenie si igiena "din afara casei" se va dubla in urmatorii 5 ani, pana la 20 mil. euro, estimeaza compania de specialitate Paper Plus.
Piata produselor profesionale de igiena s-ar putea dubla in 5 ani

Aceasta crestere vine ca urmare a numarului din ce in ce mai mare de clienti in special de pe segmentele de real estate si HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), potrivit reprezentantilor Paper Plus.

In ultimii 5 ani, piata produselor profesionale de curatenie si igiena a crescut cu 35-40% atingand valoarea de 10 milioane de euro la sfarsitul anului 2007.

Pentru 2008, aceasta piata a fost estimata la valoarea de 12 milioane de euro, avand un ritm de crestere de 20-30%. Potrivit reprezentantilor Paper Plus, daca se va mentine acest ritm de crestere, in urmatorii 5 ani piata AfH (away from home – din afara casei) va atinge valoarea de 20 milioane de euro.

Acestia afirma ca ascensiunea pietei de profil se datoreaza si avantajelor competitive oferite de produsele profesionale de igiena si curatenie, mai eficiente din punct de vedere al volumului de consum si care reduc la jumatate valoarea investitiilor efectuate.

„Piata produselor profesionale de igiena si curatenie a cunoscut o evolutie notabila in ultimii ani, fiind determinata de trecerea treptata a segmentelor de business de pe piata mass market pe un segment de nisa, asa cum este cel de AfH”, a declarat Marian Ivan, director general Paper Plus.

Acesta explica majorarea cererilor pe piata produselor AfH in principal prin avantajele competitive oferite de produsele profesionale de igiena si curatenie, care sunt mai eficiente, atat din punct de vedere al consumului, cat si din punct de vedere al costurilor.

„De exemplu, companiile cu peste 2.000 de angajati cheltuie anual aproximativ 50.000 de euro pentru produsele obisnuite de curatenie, insa utilizand produsele profesionale, costurile companiilor se reduc aproape la jumatate, atingand valoarea de 25.000 de euro”, a explicat Ivan.

Compania Paper Plus este prezenta pe piata din Romania printr-un set complet de solutii AfH precum consumabile din hartie (prosoape si role din hartie, hartie igienica), dispensere si suporturi industriale pentru hartie si detergenti profesionali.

Pentru anul acesta, Paper Plus tinteste un numar de 1.400 de clienti de pe toate segmentele de business, concretizati in peste 4 milioane de utilizatori din randul populatiei active. Potrivit reprezentantilor companiei, cele mai multe vanzari vor fi generate de segmentul de real estate, care vor avea o pondere de 45% din totalul clientilor companiei, si HoReCA, avand o pondere de 10%. Printre clientii companiei se numara Vodafone, UniCredit, OTP, Credit Europe Bank, Angst, Alro Slatina sau OMV.

Infiintata in 2002, compania Paper Plus activeaza pe piata romaneasca a ofertantilor de solutii profesionale AfH pentru igiena, precum role de hartie, prosoape de hartie, servetele, dispensere si suporturi industriale pentru hartie. Compania ofera, de asemenea, service-ul dispenserelor si al suporturilor de hartie.