Pe de alta parte, venitul operational a crescut in ultimele trei luni cu 17%, atingand nivelul de 9,05 miliarde de dolari (5,7 miliarde euro).
Compania, care obtine aproximativ 70% din venit din vanzarile din afara Americii de Nord, datoreaza deprecierii dolarului aproximativ 9 puncte procentuale din cresterea veniturilor. Valoarea vanzarilor internationale creste cand incasarile sunt convertite in moneda americana pentru a fi incluse in raporturile financiare.
Cresterea venitului se datoreaza in mare parte avansului vanzarilor in America Latina, China, Turcia, Europa de est, Orientul Mijlociu si Africa de vest.
In SUA, vanzarile Coca-Cola, ca si ale altor bauturi racoritoare, au incetinit pe fondul preturilor in crestere la alimente si carburanti, valorii in scadere a proprietatilor imobiliare si nesigurantei locului de munca, conform Reuters.
De asemenea, dorinta americanilor de a consuma bauturi mai sanatoase, precum ceaiuri imbuteliate si sucuri cu vitamine a dus la diminuarea cererii de bauturi carbogazificate produse de Coca-Cola, conform aceleiasi surse.