- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Profitul Colgate-Palmolive a crescut cu 19% in T2

30 Jul, 11:43 • Redactia DailyBusiness
Compania Colgate-Palmolive a raportat marti o crestere de 19% a profitului trimestrial, pe fondul majorarii preturilor de vanzare si a cantitatilor vandute pe pietele emergente si America de Nord, care au compensat escaladarea costurilor cu materiile prime, a anuntat Reuters.
Profitul Colgate-Palmolive a crescut cu 19% in T2

Profitul in al doilea trimestru a insumat 493,8 milioane de dolari (322,9 milioane de euro), comparativ cu 415,8 milioane de dolari (271,9 milioane de euro), cu un an inainte.

Deprecierea dolarului a avut ca efect cresterea vanzarilor, contribuind la inregistrarea unor profituri mai mari decat se asteptatu analistii si la cresterea actiunilor cu 6%.

Vanzarile au crescut cu 16,5%, atingand 3,96 miliarde de dolari (2,59 miliarde de euro), depasind predictia analistilor ca aceestea nu vor depasi 3,84 miliarde de dolari (2,51 miliarde de euro). Cursul de schimb scazut al dolarului a contribuit cu 7% din cresterea vanzarilor.

Fara a tine seama de efectele cursului valutar, vanzarile au crescut cu 10%. Desi afectata de costurile mari ale bunurilor, compania Colgate si-a marit cheltuielile cu publicitatea cu 18%.

Volumul vanzarilor, indicator care nu ia in considerare fluctuatiile cursului de schimb si ale preturilor, a crescut cu 5%.

„Compania continua sa inregistreze cea mai buna crestere din industria sa, in pofida nivelurilor ridicate ale preturilor”, a declarat Andrew Sawyer, analist la Goldman Sachs.

Nu exista semnale din partea consumatorilor ca si-ar reorienta preferintele spre marci mai ieftine de produse, din cauza preturilor mari ale ofertei companiei.

Colgate-Palmolive, ca majoritatea producatorilor de bunuri de consum, s-a confruntat cu majorarea preturilor la energie, la ambalare si alte bunuri. Cresterea costurilor in al doilea trimestru a fost in medie de 4,5%, un salt relativ mic, mentinut la acest nivel in urma eforturilor companiei.