- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Tymbark Romania vizeaza afaceri de 64 mil. euro in 2008, in crestere cu 20%

22 Apr, 12:41 • Redactia DailyBusiness
Producatorul de sucuri si produse instant Tymbark Maspex Romania estimeaza afaceri de 228 mil. lei (63,97 mil. euro) pentru acest an, in crestere cu 20% fata de anul trecut, pe fondul maririi capacitatii de productie si dezvoltarii portofoliului de produse, a informat marti compania.
Tymbark Romania vizeaza afaceri de 64 mil. euro in 2008, in crestere cu 20%

„Anul 2008 este un an de maturitate pentru compania noastra, deoarece sarbatorim 10 ani de productie Tymbark Maspex in Romania. Pentru acest an, dorim sa ne consolidam pozitia pe piata romaneasca. In plus, avem in vedere marirea capacitatii de productie a fabricii de la Valenii de Munte si dezvoltarea portofoliului de produse”, a declarat Krszystof Grabowski, presedintele Tymbark Maspex Romania.

Afacerile companiei s-au cifrat anul trecut la 190 milioane lei (56,93 mil. euro), in crestere cu 29% fata de rezultatele raportate in anul 2006. Un procent de 14,7% din cifra de afaceri realizata in 2007 provine din activitatea de export a companiei.

„Sezonul de vara, care devine din ce in ce mai calduros, si-a pus amprenta in mod vizibil asupra vanzarilor, iar majoritatea producatorilor de bauturi au resimtit o crestere in cifra de afaceri. Un alt factor important care isi aduce contributia asupra cresterii cifrei de afaceri Tymbark Maspex il reprezinta orientarea consumatorilor din ce in ce mai mult spre produse sanatoase, bogate in vitamine”, explica reprezentantii companiei rezultatele in crestere.

Acestia au adaugat ca pana in prezent, grupul Maspex a realizat investitii cumulate in valoare de aproximativ 32 milioane euro pentru fabrica de la Valenii de Munte. Aceasta este singura unitate a grupului in care sunt produse atat sucuri, cat si produse instant. Cele mai recente investitii in productie ale Tymbark Maspex Romania s-au ridicat la aproximativ 7 milioane euro si au fost efectuate pentru linia de PET, odata cu intrarea pe piata pe segmentul bauturilor racoritoare in ambalaj PET.

Din totalul cifrei de afaceri de anul trecut, 46% a fost obtinut pe segmentul produselor instant, iar 54% pe segmentul sucurilor.

In ultimul an, pe segmentul sucurilor, Tymbark Maspex Romania a lansat produse adresate in principal consumatorilor activi si cu un stil de viata sanatos. Diversificarea portofoliului de sucuri a avut in vedere rezultatele cercetarilor de piata, care au demonstrat ca exista o cerere in crestere din partea acestor categorii de consumatori.

In ceea ce priveste segmentul produselor instant, Tymbark Maspex Romania este in continuare lider de piata prin cele doua produse sub marca La Festa – Cappuccino La Festa si Ciocolata Calda La Festa, potrivit estimarilor proprii.

Tymbark Maspex este prezenta in Romania din anul 1996, atunci fiind cunoscuta sub denumirea de La Festa International, operatiunea de rebranding avand loc in anul 2006. Compania are un numar aproximativ de 600 de angajati.
Portofoliul companiei include, alaturi de marca La Festa, pe divizia de produse instant, ceaiuri granulate Ekoland, crema pudra pentru cafea Coffetta si cacao granulata Brumi pentru copii, tot sub acest brand lansand in acest an si cereale pentru consum Brumi. Pe divizia de sucuri compania detine urmatoarele brand-uri: Tedi, suc de morcovi si fructe destinat copiilor; Tymbark, sub umbrela caruia se afla toate categoriile de produs: nectar, juice 100% si still drink, precum si alte brand-uri, cum ar fi: Carotella, Ciao, Duo Fruo si Figo. Compania mama, Maspex Wadowice, are o istorie de peste 17 ani, fiind originara din Polonia si avand filiale dezvoltate in 8 tari (incluzand Polonia).

In prezent, Tymbark Maspex Romania produce in fabrica sa de la Valenii de Munte toate produsele sub brand-urile: Tymbark, Tedi, Carotella, Ciao si Figo precum si produsele instant din gama La Festa (Cappuccino La Festa, Ciocolata Calda La Festa, La Festa 3in1).