- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

85% dintre fraudele raportate catre Okazii.ro in anul 2012 au fost rezolvate cu ajutorul Politiei

04 Feb, 16:11 • monica.manea
Politia Romana, in colaborare cu Okazii.ro, cel mai mare site de comert online din Romania, a solutionat 85% dintre cazurile de abuz si infractiune electronica raportate in 2012 catre Okazii.ro.
85% dintre fraudele raportate catre Okazii.ro in anul 2012 au fost rezolvate cu ajutorul Politiei

Lunar, peste 4 milioane de romani
viziteaza site-ul Okazii.ro, iar in anul 2012 s-au efectuat peste
1.500.000 de tranzactii.

“E lesne de inteles ca procesul de
cumparare se muta treptat in mediul online. Este esential ca cei care
fac cumparaturi online sa cunoasca politica site-urilor prin
intermediul carora fac achizitiile, sa respecte recomandarile
acestora si sa raporteze catre acestea cazurile in care sunt
prejudiciati”, a declarat Costin Cadelcu, marketing manager
Okazii.ro.

“Inca din anul 2008, echipa Okazii.ro
a sprijinit demersurile Politiei Romane pentru identificarea tuturor
celor care incearca sa comita infractiuni prin vanzarea fictiva de
produse pe site. In 2012, de exemplu, au fost solutionate 85% dintre
fraudele raportate catre Okazii.ro, restul fiind in continuare
instrumentate” a completat Costin Cadelcu.

Pe Okazii.ro sunt
peste 2 milioane de produse noi si second-hand oferite de magazine si
persoane fizice. Permanent este incurajata o politica transparenta de
vanzare-cumparare. In acest sens, Okazii.ro a dezvoltat doua
servicii pentru siguranta cumparaturilor: Garantia de Livrare si
Punctul de Livrare din Baneasa Shopping City.

Prin Regulamentul de functionare,
Okazii.ro atentioneaza utilizatorii sa evite atat platile in avans,
cat si comunicarea prin alte mijloace decat cele disponibile in
cadrul site-ului. Orice comunicare intre vanzator si cumparator
trebuie facuta prin intermediul sistemului, deoarece Okazii.ro poate
interveni activ in cazul unor situatii sau tentative de prejudiciere.

De asemenea, sunt recomandate verificarea in prealabil a
calificativelor vanzatorului, discutarea tuturor aspectelor legate de
starea produsului cu vanzatorul doar in cadrul site-ului, evitarea
trimiterii de bani in avans si a oricaror conditionari de acest tip,
atentia sporita la ofertele disponibile pe site.

Conform Politiei Romane, un utilizator
legitim este indreptatit sa considere ca o tranzactie online este
frauduloasa in urmatoarele cazuri:

  • vanzatorul posteaza licitatia ca
    si cum ar fi cetatean al unui stat, dar raspunde prin e-mail
    cumparatorului din alta tara pretinzand ca este plecat cu afaceri,
    are probleme familiale etc.
  • vanzatorul posteaza licitatia sub
    un nume, insa cere ca plata sa fie facuta catre o alta persoana.
  • vanzatorul cere ca plata sa se
    faca prin transfer direct (Western Union, Money Gram etc.) sau prin
    transfer bancar. Prin utilizarea acestor servicii de plata, banii nu
    mai pot fi recuperati.
  • vanzatorul pretinde a fi
    reprezentantul unei companii cunoscute, despre care este stiut ca nu
    are o reprezentanta in tara de origine a vanzatorului.
  • cumparatorul cere ca bunul
    achizitionat sa fie livrat in alta tara decat cea de origine.
  • cumparatorul
    foloseste o carte de credit, iar adresa de livrare a bunului difera
    de cea aferenta cartii de credit.

Potrivit Directiei
de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism (DIICOT), 7 persoane, printre care si un minor de 16 ani,
care faceau parte dintr-o grupare specializata in comiterea de
infractiuni informatice, inseland sute de clienti din toate judetele
tarii prin intermediul site-ului Okazii.ro, au fost retinut saptamana
trecuta.

Acestia au reusit,
din vara anului trecut pana acum, sa obtina aproximativ 
500
milioane de lei din vanzarea fictiva a telefoanelor mobile prin
site-uri de profil