- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Altex si-a redus cu 7% asteptarile privind incasarile in 2008

15 Jul, 12:55 • Redactia DailyBusiness
Altex Romania si-a revizuit in scadere cifra de afaceri pentru anul in curs cu 7%, de la 430 la 400 milioane euro, cu un castig operational (EBITDA) de 3%, pe fondul unor noi prevederi BNR privind creditarea precum si ca urmare a unor scaderi economice globale.
Altex si-a redus cu 7% asteptarile privind incasarile in 2008

Retailerul de IT&C, electronice si electrocasnice Altex a inregistrat o crestere a afacerilor cu 47% la jumatatea anului 2008 fata de aceeasi perioada a lui 2007, pana la 170 mil. euro. Profitul operational EBITDA a fost insa de doar 2%, mai mic decat cel estimat la inceputul anului de companie.

Rezultatul EBITDA nefavorabil a fost determinat si de evolutia cursului valutar, care a influentat in perioada mentionata cu 0,6% cifra de afaceri a companiei, au transmis marti oficialii Altex.

La finele lui 2007, Altex detinea o cota de 28,2% din piata de retail IT&C, electronice si electrocasnice.

Suprafata de vanzare la finele primului semestru a fost de 92.500 mp, in crestere cu 17% fata de suprafata disponibila in perioada similara a anului trecut.

In ultimele 12 luni, Media Galaxy, care activeaza sub brand-ul Altex, a deschis 6 noi magazine, iar Altex 7 magazine.

Cresterea organica (fara a lua in calcul magazinele noi deschise) a fost de 40%, in timp ce expansiunea retelelor a adus o crestere a cifrei de afaceri de 15%. Din acest procent, 50% a fost aportul magazinelor deschise in primele sase luni ale acestui an, au mai transmis oficialii Altex.

Odata cu noile deschideri, o serie de magazine mai vechi au fost inchise sau relocate in spatii cu suprafete mai mari.

„Cresterea cifrei de afaceri Altex cu 47% fata de perioada similara a anului trecut s-a obtinut pe o piata aflata pe un trend crescator, cu aproximativ 20% peste primul semestru din 2007. Aceasta tendinta este data in primul rand de ritmul accelerat al cresterii economice din primul semestru, estimata la aproximativ 8%”, a declarat Dan Ostahie, presedinte al Altex.

„Trendul ascendent s-a manifestat si in ceea ce priveste veniturile populatiei, acestea inregistrand o crestere medie anuala de 20%.De asemenea, cresterea valorica se datoreaza schimbarilor de fabricatie si tehnologie la nivel de produs, care au dus la migrarea catre produse mai performante, dar si cu o valoare mai mare – desktop-urile se inlocuiesc cu laptop-uri, televizoarele cu tub catodic se inlocuiesc cu televizoare cu LCD sau plasma si asa mai departe”, a mai declarat Ostahie.

Un alt factor care a determinat cresterea pietei de profil a fost continuarea dezvoltarii sectorului imobiliar si a creditului ipotecar.

In semestrul doi, Altex Romania va continua extinderea teritoriala si dezvoltarea serviciilor oferite prin cele doua retele de retail. Bugetul de investitii aferent primului semestru a fost de 4 milioane euro, in timp ce proiectele care se vor finaliza cu siguranta in semestrul doi sunt estimate la 7 milioane euro.

In primul semestru forta de vanzare Altex a beneficiat de peste 25.000 de ore de training si specializare, bugetul investit depasind 80.000 euro.

Optimizarea expunerii produselor in magazin si largirea gamei de produse au determinat de asemenea, cresterea vanzarilor.

Nu in ultimul rand, investitiile in marketing si publicitate au dus la cresterea vanzarilor, atat campaniile corporate, cat si cele tactice, contribuind la rezultatele afisate de retailer. Bugetele la rate card derulate in primul semestru au totalizat 14 milioane euro, au mai transmis oficialii companiei.

Smartphone-urile si GPS-urile, in topul vanzarilor Altex

In vanzarile Altex, topul cresterilor pe familii de produse este condus in continuare de sistemele de navigatie, care au inregistrat o crestere de pe peste 4 ori, si smartphone-uri, care au avut vanzari de 10 ori mai mari fata de perioada similara a anului 2007.

Pe locurile urmatoare in topul cresterilor de vanzari, se situeaza categoria laptop-urilor, pentru care vanzarile au fost cu peste 350% mai mari, urmate de televizoarele cu ecran LCD care au inregistrat o crestere cu peste 220%, in timp ce vanzarile de televizoare cu plasma au crescut cu peste 75%.

Vanzarile pentru aparatele de aer conditionat s-au dublat in primul semestru 2008 fata de cele inregistrate in perioada similara din 2007, evolutie sub nivelul prevazut datorita temperaturilor nu foarte ridicate inregistrate in prima jumatate a anului.

Pentru categoria de accesorii (cabluri, conectori, genti, huse, consumabile) Altex Romania a inregistrat in primul semestru vanzari majorate cu 200%.

Pe segmentul de divertisment – console, jocuri, filme si muzica in format CD, DVD sau BluRay, vanzarile inregistrate au depasit cu peste 120% pe cele din perioada similara a anului trecut.

Cresteri de peste 60% s-au inregistrat pentru produsele electrocasnice mici precum aspiratoare, fiare de calcat, produse pentru bucatarie, produse pentru ingrijire personala, au mai transmis reprezentantii Altex Romania.

Produsele electronice audio-video au inregistrat cresteri de peste 55%.

Pentru camerele foto si video, Altex Romania a inregistrat cresteri de peste 40% fata de primul semestru al anului 2007. Gama de camere foto si video a fost extinsa in primul semestru al acestui an cu 30%.

Pentru produsele electrocasnice mari (masini de spalat, aparate frigorifice, masini de gatit) s-au inregistrat cresteri de 39%.

Prevederile BNR vor influenta in mod cert afacerile retailerilor IT

„Semestrul II va fi influentat cu certitudine de noile prevederi ale BNR privind limitarea riscului creditarii. Acestea se vor manifesta prin scaderea nivelului imprumuturilor, avand repercursiuni directe – prin scaderea vanzarilor de locuinte, dar si indirecte – prin scaderea consumului pentru bunurile de folosinta indelungata”, este de parere Dan Ostahie.

„De asemenea, criza economica manifestata la nivel european in sectorul de profil, a influentat deja negativ majoritatea statelor, astfel ca si Romania va resimti aceasta influenta in urmatoarele luni. In alta ordine de idei, lunile iulie si august ale ultimilor ani au fost luni cu vanzari foarte bune, datorita cheltuielilor facute de catre romanii care muncesc peste hotare. Crizele din Spania si Italia se vor reflecta si asupra acestora, motiv pentru care ne asteptam la o revenire in limite normale a vanzarilor din aceste luni”, a continuat Ostahie.

„Referitor la evolutia pietei de electronice, electrocasnice, comunicatii si entertainment din Romania pentru semestrul II, ne exprimam un optimism moderat si estimam ca piata va inregistra o crestere temperata, de aproximativ 10% fata de realizarile din semestrul II al anului 2007, urmand ca pentru perioada 2009-2010 sa vedem cresteri de o singura cifra”, a mai declarat Dan Ostahie.

Principalii concurenti ai Altex pe piata autohtona sunt Altex, K Tech Electronics si eMag.ro.