- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cum arata strategia de „crestere agresiva” a veniturilor TotalSoft

11 May, 18:20 • valentin..nicolae
Compania TotalSoft a lansat prima aplicatie business to consumer din istoria companiei, marcand astfel intrarea pe piata de profil ca parte a unei strategii, ce vizeaza "cresterea agresiva" a veniturilor pana la pragul de 50 milioane de euro in urmatorii patru ani.
Cum arata strategia de crestere agresiva a veniturilor TotalSoft

„Aceasta suma va fi greu de atins prin portofoliul actual de solutii si modelul actual de business. Este practic o securizare a atingerii obiectivului financiar pe termen mediu. Traditional, TotalSoft a jucat doar in piata B2B. Nu ne gandim la o schimbare de macaz”, declarat pentru DailyBusiness.ro Daniel Ionescu, director de marketing si strategie in cadrul TotalSoft.

El a spus ca in 2011 veniturile din B2C (business to consumer) vor totaliza sub 1% din veniturile totale ale companiei, dar ca pana in 2015, ponderea  B2C  va fi de 5%.

Compania vizeaza in 2011 o crestere de 20% a cifrei de afaceri, pana la 25 milioane de euro, din care circa 22 milioane de euro vor proveni din conturi locale.

Cresterea se bazeaza pe trei componente principale, repsectiv extinderea portofoliului de produse, dezvoltarea internationala si formarea unui ecosistem de parteneri care sa permita cross-selling-ul intre conturile existente sau aducerea unor servicii suplimentare catre clientii actuali.

Dezvoltarea internationala presupune introducerea portofoliului TotalSoft pe noi piete, cu un focus pe solutiile dedicate segmentelor de leasing, productie alimentara, medical-farmaceutic si constructii, cu actiuni de promovare in Germania, Austria, Polonia, Ucraina si Serbia.

„Intrarea pe piata B2C face parte dintr-o strategie pe termen mediu pentru o crestere mai agresiva a veniturilor”, a spus Ionescu.

Potrivit reprezentantilor TotalSoft, noua aplicatie, botezata Tasky, este un planificator al activitatilor zilnice, personale sau de serviciu.

„Piata dispozitivelor mobile are un potential de crestere fantastic. In piata dispozitivelor mobile, majoritatea producatorilor de software s-au orientat spre jocuri sau, mai bine spus, spre partea de entertainment, lasand libere nisele de aplicatii de consumer cu aplicabilitate practica, necesare in viata de zi cu zi”, a spus Ionescu, precizand totodata ca TotalSoft exclude deocamdata zona jocurilor.

„Nu este vorba de o lipsa de strategie a altor jucatori ci, pur si simplu, de o piata a tabletelor care s-a format acum un an, cand Apple a introdus iPad-ul, si care a explodat spre 100 de milioane de tablete spre sfarsitul lui 2011. Toate casele de software au plecat in cursa cot la cot. Multe s-au orientat spre zona de entertainment, lifestyle, muzica, educatie, carte, stiri – in general domenii cu o mare arie de interes. Pur si simplu sunt zone neacoperite”, a motivat Ionescu alegerea de catre TotalSoft a nisei cu aplicabilitate practica.

In ceea ce priveste o estimare a cotei de piata pe segmentul B2C, directorul de marketing si strategie al companiei a spus ca atata timp cat companiile de cercetare de piata se chinuie sa estimeze cat mai exact unde va ajunge piata tabletelor, este dificil de preconizat un procent.

„Chiar si in Romania, tabletele incep sa afecteze vanzarile de notebook-uri. Este vorba de o schimbare de abordare si mentalitate a consumatorilor, a carei amploare nu este inteleasa de toti producatorii de software”, a spus Ionescu.
Cu toate ca in prezent Tasky este compatibila doar cu sistemul de operare iOS, reprezentantii companiei au precizat ca in viitor vor fi dezvoltate aplicatii si pentru Android.

„Androidul nu doar ca are o dinamica mai puternica pe smartphone-uri decat iOS, dar este un fapt concret, in Romania, in sectorul medical de exemplu, Android este un sistem de operare preferat datorita costurilor si disponibilitatii pe mai multe tipuri de dispozitive mobile”, a explicat Ionescu.

In ceea ce priveste extinderea portofoliului de aplicatii business to consumer, Ionescu a pus ca „TotalSoft lucreaza deja la solutii cu aplicabilitate medicala, pe dispozitive mobile”.

Potrivit lui, piata software B2C este puternic influentata in prezent de livrarile de dispozitive mobile.

„Daca piata de PC-uri este estimata sa creasca cu 4%-5%, piata de tablete aduce cresteri de 11%-13%. In zona dispozitivelor mobile, exista nise mari neacoperite. Exista si tendinta nativa de dezvoltare de aplicatii software in functie de preferintele dezvoltatorilor, de dorinta lor de a le fi asociata munca cu o platforma sau alta. De exemplu, 91% dintre dezvoltatori prefera sa dezvolte aplicatii pentru iPhone, 86% pentru iPad si doar 76% pe tablete care suporta sistemul Android”, a spus directorul de marketing si strategie al TotalSoft.

„Piata (de software-n.r) a devenit extrem de sensibila la pret. In special pe fondul masurilor de austeritate anuntate de guvernul Romaniei, care a generat atat o scadere a investitiilor in solutii complexe si costisitoare, dar si inghetarea sau amanarea unor proiecte, piata solutiilor ERP (Enterprise Resource Planning) a inregistrat o noua contractie in 2010, dupa ce in 2009 a inregistrat o scadere de 16,4%”, a precizat Ionescu.

TotalSoft se asteapta ca piata de software sa-si revina abia din 2012, cand valoarea totala a solutiilor si serviciilor asociate segmentului ERP va totaliza 118,6 milioane de euro, putin sub valoarea inregistrata in 2008.

Printre concurentii TotalSoft se numara SoftWin, Siveco si ZiTec.