- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Duelul Nintendo-Sony continua la E3 cu noi lansari de jocuri si servicii

16 Jul, 12:31 • Redactia DailyBusiness
Pe fondul succesului inregistrat de consola de jocuri video Wii, Nintendo a dezvaluit marti la targul E3 noi jocuri video pentru gameri, in timp ce rivala Sony a anuntat lansarea unui nou serviciu video.
Duelul Nintendo-Sony continua la E3 cu noi lansari de jocuri si servicii

La conferinta desfasurata simultan in cadrul targului de jocuri video din Los Angeles, Nintendo si Sony au dezvaluit abordari diferite ale pietei. Liderul industriei video, Nintendo, s-a aratat increzator si nu s-a abatut de la formula castigatoare – jocuri usor de jucat pentru publicul din mainstream. Sony, candva forta dominanta a pietei, a demonstrat cum PlayStation 3 a fost imbunatatit prin introducerea unui nou serviciu video. Compania a anuntat ca va inchiria si vinde filme si show-uri TV pe internet pentru PlayStation 3, in timp ce va dubla si capacitatea hard disk-ului.

Noul serviciu video va incerca sa reduca din avansul luat de Xbox Live, apartinand rivalei Microsoft si va transmite filme si show-uri de la cele mai importante studiouri, inclusiv Sony Pictures, Warner Bros. si 20th Century Fox. Reteaua online a Sony nu a reusit sa tina pasul cu serviciul live lansat de Microsoft, ceea ce a conferit consolei Xbox 360 un avantaj in fata PS3, a declarat pentru Reuters Billy Pidgeon, un analist al IDC.

Sony a dominat industria globala a jocurilor video pentru un deceniu, incepand cu jumatatea anilor ’90. Dar PS3, cea mai recenta consola lansata de Sony, a ramas in spatele Wii a Nintendo, iar in ultima perioada a avut un competitor foarte puternic din partea Microsoft pentru locul al doilea.

Oficiali ai Microsoft au declarat luni ca sunt convinsi ca Xbox 360 va inregistra vanzari mai mari decat rivalul PS3 de la Sony. Cu toate acestea, nici una dintre cele doua companii nu a fost capabila sa depaseasca succesul inregistrat de consola Wii de la Nintendo, care a intrecut vanzarile aparatelor rivalilor Sony si Microsoft, oferind un pret mult mai mic si un controller sensibil la miscare.

Compania Nintendo a extins piata jocurilor video dincolo de limitele jocurilor clasice prin introducerea jocului „Wii Music”, care le permite jucatorilor sa cante la peste 60 de instrumente, folosind joystickurile, si se asteapta sa castige si mai multi clienti.

Microsoft a redus pretul celei ma bine vandute console a sa, Xbox 360 Pro, cu un hard de 20 de gigabytes de la 349 de dolari la 299 de dolari. Microsoft planuieste sa inlocuiasca modelul Xbox 360 cu unul nou, care are un hard de 60 de gigabytes, oferit spre vanzare la un pret de 349 de dolari.

Sony a anuntat o strategie similara, introducand in septembrie varianta PS3 cu un hard de 80 de gigabytes, la acelasi pret de 399 de dolari cu care este comercializata in prezent varianta de 40 de gigabytes.

Nintendo nu a anuntat reduceri la preturile consolelor deoarece stocurile modelului Wii sunt pe sfarsite la majoritatea retailerilor.