Oficialii Nokia anuntasera anterior ca vor reduce costurile de operare „in mod radical”, compania asteptandu-se la reduceri de cerere pentru terminale mobile in 2009.
Japonia reprezinta a patra cea mai mare piata de terminale mobile dupa SUA, China si India. Cu toate acestea, Nokia nu a reusit sa vanda suficiente telefoane in Japonia astfel incat prezenta companiei in regiune sa fie profitabila.
Nokia nu este singurul producator de terminale mobile ce nu reuseste sa realizeze venituri importante pe acea piata, avand in vedere ca circa 109 mil. de japonezi, echivalentul a 85% din populatie, detine deja cel putin un terminal mobil.
„Avand in vedere climatul economic international, am ajuns la concluzia ca prezenta noastra in Japonia nu mai este sustenabila asa ca am decis sa ne retragem de pe acea piata”, a declarat Timo Ihamuotila, vice-presedinte executiv al companiei finlandeze.
Acesta a adaugat ca activitatea Nokia din Japonia se va axa pe segmentul de cercetare si dezvoltare de produse pentru piata globala.