Internet/New Media

Topul celor mai mari jucatori din retailul online IT&C

07 Nov, 11:15 • Redactia DailyBusiness
Comertul online din Romania atinge o valoare anuala de 1 miliard de euro, insumand vanzarile de produse si servicii pe cale electronica. Aceasta piata are un potential imens. Ea reprezinta numai 2% din totalul retailului local. Spre comparatie, in alte tari din regiune, procentele sunt mai mari: 6% in Cehia, 4% in Polonia.
Topul celor mai mari jucatori din retailul online IT&C

Companiile aflate in cursa pentru un
loc in top isi disputa nu numai miliardul aflat in joc la ora
actuala, ci si sumele, probabil mult mai mari, asteptate pentru anii
urmatori.

Produsele cele mai vandute prin acest sistem sunt cele din domeniul electronice si IT. La aceasta categorie, ponderea vanzarilor online se ridica la 20%.

Comertul online a luat amploare si in Romania in ultimii ani. Numarul magazinelor online se ridica la cateva mii in toate domeniile de activitate, iar piata va continua sa se dezvolte. Vezi ce afaceri au realizat anul trecut principalii retailerilor online IT&C.

In functie de cifra
de afaceri inregistrata in 2012, primul loc este ocupat de compania
Dante International,
proprietara a retailerul
eMag.ro,
care a raportat afaceri de 685,11 milioane de lei (153,75 milioane de
euro). In acelasi timp, profitul net al companiei a fost de 807.266
lei (181.163 euro), potrivit datelor publicate pe site-ul
Ministerului de Finante.

Pozitia a doua este
ocupata de grupul de comert electronic
Fit
Distribution
, detinator al magazinelor
de retail IT&C online
PC Garage,
PC Fun,
ShopIT si
ElectroFun,
cu o cifra de afaceri de 172,91 milioane de lei (38,8 milioane de
euro). Profitul net a fost anul trecut de 537.959 lei (122.971 euro).

Corsar Online,
companie care opereaza
Cel.ro,
a inregistrat in 2012 o cifra neta de afaceri in valoare de 87,15
milioane de lei (19,56 milioane de euro). Castigul firmei a fost de
320.003 lei (71.813 euro).

Urmatorul loc este
detinut de
Evolution Prest Systems SRL, proprietarul
magazinului online evoMag.ro, care a raportat anul trecut o
cifra de afaceri de 50,63 milioane de lei (11,36 milioane de euro) si
un profit net de 367.483 lei (82.469 euro).

Pe locul cinci se claseaza
International Transactions & Services
(IT&S), proprietarul
Koyos.ro,
care a inregistrat o cifra de afaceri in valoare de 21,09 milioane de
lei (4,73 milioane de euro). Insa, compania a avut o pierdere neta de
2,43 milioane de lei (0,5 milioane de euro).

De asemenea, mai
intalnim pe piata locala si alte site-uri de IT&C, printre care
Oktal.ro, F64.ro, Azerty.ro, magazinultau.ro, dar si retaileri
traditionali – Altex, Flanco si Domo.

In aceasta vara,
agentia Agile Media a realizat un clasament al
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/care-sunt-cele-mai-bine-indexate-magazine-online-din-romania-90824/]celor
mai bine indexate magazine online[/url] din Romania si al celor mai
populare platforme e-commerce.

Astfel, primele 10 locuri sunt ocupate
de:

1. Eventim.ro
2.
Vodafone.ro
3. eMag.ro
4. Okazii.ro
5. Clausweb.ro
6.
Altex.ro
7. F64.ro
8. Romtelecom.ro
9. Nemira.ro
10.
Myticket.ro



Citeste
si:

Cele
10 mituri ale comertului online. Internetul nu inchide magazinele
clasice


Chiar daca exista
mii de magazine online este loc suficient pentru noi lansari