Lifestyle

Ce scrie in CV-ul romanului care are Ferrari

19 Sep, 00:06 • valentin..nicolae
Cel mai ieftin model de Ferrari nou costa aproape cat doua case, revizia cat doua salarii minime pe economie, iar daca vrei si o luna de baby-sitting platesti aproape cat pentru gradinita privata a copilului. Totusi, banii nu iti garanteaza neaparat ca intri in posesia unui "calut cabrat". Vezi cum arata CV-ul proprietarului roman de Ferrari si ce presupune ingrijirea unei astfel de masini.
Ce scrie in CV-ul romanului care are Ferrari

Pretul pentru un model nou de Ferrari porneste de la 150.000 de
euro plus TVA, achizitionat de la dealer-ul autorizat. Cine isi permita
sa stapaneasca „un calut cabrat”? In general managerii tineri din
multinationale, avocatii de succes din companiile mari sau
reprezentantii profesiilor liberale, care isi permit sa plateasca un
leasing lunar de 3.000-3.500 de euro.

Aproximativ 70% din clientii Forza Rossa platesc masinile in leasing. „Preferam clientii tineri care isi permit un leasing si utilizeaza frecvent autovehiculul, celor cu o mare capacitate financiara, dar care ies cu masina din garaj doar o data pe an”, a spus Camelia Bazac, CEO al Forza Rossa, dealer-ul
Ferrari in Romania.

Potrivit ei nu exista proprietar de Ferrari caruia sa ii conduca soferul masina. „Nu vorbim de o masina opulenta, sunt masini mai scumpe decat Ferrari. Nu cumperi un Ferrari ca sa iti demonstrezi statusul, il achizitionezi daca esti cu adevarat pasionat. Intr-adeva, ai nevoie si de o anumita capacitate financiara”, a adaugat Bazac.

„Primul lucru dupa ce clientul intra in showroom, acesta discuta cu directorul de vanzari. Din experienta, recunoastem clientii de incredere. Apoi se discuta despre modelul dorit. In 90% din cazuri, clientii au decis dinainte sa vina la noi ce model doresc. Unii dintre ei decid sa cumpere si modele second-hand. Am avut doua cazuri mai deosebite, cand s-au cumparat astfel de masini pana la sosirea modelelor comandate, dupa care ni le-au revandut pe cele second-hand. Timpul de asteptare la un Ferrari variaza intre 6 luni – 1 an si jumatate”, a explicat CEO-ul Forza Rossa.

Pentru a comanda un Ferrari, clientii trebuie sa plateasca un avans de 20%. In cazul modelelor care nu sunt in fabricatie la data cererii, dar despre care se stie ca vor aparea, clientii isi pot rezerva locul. Ei vor plati o taxa de rezervare si ulterior diferenta din avansul de 20%.

Potrivit reprezentantilor Ferrari, exista si posiblitatea de a schimba un model vechi, de 3-4 ani, cu unul nou.

„Facem un sistem de buyback pentru clientii care au cumparat de la noi. Pentru alti proprietari de Ferrari, ii asistam sa isi vanda masina veche, daca achizitioneaza una de la noi”, a spus Lucian Sonea, marketing manager al Forza Rossa.

Baby-sitting de masini

Se merita insa sa cumperi o astfel de masina avand in vedere infrastructura din Romania? „Este clar ca nu avem autostrazile din vest, dar drumurile noastre sunt practicabile. Nu sunt probleme pentru ca modelele nu au garda jos, acelea se conduc strict pe circuit. Avem clienti care se duc zilnic cu masina la serviciu”, a spus Camelia Bazac.

In ceea ce priveste service-ul, pretul unei revizii poate varia in functie de model si vechime de la 400 la 1.800 de euro.

„Reviziile reprezinta majoritatea activitatii service-ului. La acestea
se adauga o proportie mica de reparatii de intretinere sau, in cazuri
mai neplacute, mici incidente”, a spus directorul de marketing.

Echipa de mecanici este condusa de un italian, fost sef de service la
Ferrari in Monaco, iar preparatorul de masini este francez, adus si el
tot din principat. De la infiintarea service-ului pana in prezent
mecanicii romani au urmat opt stagii de pregatire la sediul
constructorului italian.

„Am facut si baby-sitting de masini. Clientii care au
mai multe masini, si nu numai, isi pot lasa masinile la noi, fie in regim
permanent (pe timpul noptii, de exemplu), fie pe perioada iernii, din
noiembrie pana prin februarie”, a spus Camelia Bazac.

Pentru o luna de baby-sitting, de exemplu, clientul trebuie sa
plateasca 350 de euro, iar masina este pastrata intr-un spatiu amenajat la subsolul showroom-ului, cu o capacitate de 34 de
autovehicule.

O investitie mai sigura decat actiunile la bursa

Ferrari produce aproximativ 6.400 de masini pe an, iar cererea este de aproape 200.000 la nivel mondial.

„Cota se aloca in functie de numarul de comenzi. E posibil sa avem 50 de comenzi, dar asta nu inseamna ca ne vor aloca 50 de masini. Niciodata nu ne vor da atatea masini cate comenzi avem. Este firesc, pentru ca sunt tari unde au si 2.000 de comenzi si daca ar primi o cota corespunzatoare comenzilor, noi nu am mai primi nimic”, a spus Bazac referitor la modul in care se negociaza cotele de masini.

„Am reusit ca de la an la an sa marim numarul de unitati alocate. Daca in 2008, cand am deschis, am reusit sa avem 12 unitati, in 2009 am vandut 25, iar anul trecut mai suplimentand cate una, cate una, am ajuns la 28. Dar nu putem obtine cate vrem noi. In cazul seriilor limitate, cand un client colectionar de masini, care detine mai multe Ferrari, doreste si el acel model, facem presiuni pentru o masina aditionala”, a adaugat Camelia Bazac.

In februarie, cota de masini Ferrari alocata Romaniei pe 2011 era aproape epuizata. La acea vreme, dealer-ul primise deja 27 de comenzi, in conditiile in care cota initiala era de 28 de unitati.

Ulterior, in august Forza Rossa anunta ca in 2012 va primi 12 automobile Ferrari 458 Spider, din care 10 au fost vandute inca din vara anului trecut, cand s-au facut publice primele teste ale modelului.

Intrebata cum se explica acest „avant” al clientilor, in actualul context economic, Camelia Bazac a spus ca in general ” masinile sunt percepute ca o investitie in conditiile pietelor fluctuante, cand actiunile ba urca, ba coboara”.

„In aceste conditii economice, clientii isi achizitioneaza o masina, care fie nu sufera nici o devalorizare in cazul celor din seriile limitate, cand din contra, valoarea creste, fie se devalorizeaza cu circa 5% pe an in cazul modelelor normale. De regula, clientii pastreaza masina 2-3 ani de zile, se bucura de ea si pierd doar 10%-15% din valoarea initiala, in cazul in care o vand ulterior”, a adaugat directorul Forza Rossa.

Pentru anul 2012, estimarile de crestere sunt temperate de nivelul cotei alocate.

„Foarte mult nu vor creste vanzarile pentru ca suntem constienti ca aceasta cota nu poate sa cresca an de an. Sunt si alte tari din regiune care aspira la o cota similara, precum Cehia. E clar ca PIB-ul pe cap de locuitor e mai mare la ei”, a spus Camelia Bazac.

In 2012, Forza Rossa are in plan introducerea unui nou brand auto pe piata locala, al treilea din portofoliu, dupa Ferrari si Lotus.