- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Cel mai bine vandute carti de business in primele sase luni ale anului

17 Jul, 00:01 • valentin..nicolae
Leadership, criza si antreprenoriat. Acestea sunt marile teme abordate in cel mai bine vandute carti de business in primele sase luni ale anului, titluri semnate de autori precum Richard Branson sau Tony Hsieh. Vezi mai jos lista celor mai populare carti de business, in ordine alfabetica, realizata cu ajutorul editurilor Curtea Veche, Meteor Press si Publica.
Cel mai bine vandute carti de business in primele sase luni ale anului


1. Richard Branson, „Afacerile, dezbracate”,

editura Publica.
 
In aceasta carte, omul de afaceri britanic Richard Branson, care detine grupul Virgin, ne impartaseste secretele carierei sale si ne vorbeste despre afaceri riscante, indraznete si geniale.

Cartea este impartita in sapte sectiuni: oamenii, brandul, serviciul de livrare, greseli si esecuri, inovatia, valoarea spiritului antreprenorial si responsabilitatea companiilor.

Afla de ce a incercat Virgin sa se masoare cu unul dintre cele mai mari superbranduri internationale si cum Virgin Mobile USA detine recordul pentru compania care a generat cel mai rapid incasari de peste un miliard de dolari.

2. David L. Dotlich si Peter C. Cairo, „De ce esueaza un CEO”, editura Curtea Veche.

David L. Dotlich este partener la firma de consultanta CDR International, fiind consultant in afaceri si consilier pentru directorii executivi unor corporatii globale precum Johnson & Johnson, Bank of America, McKesson, Merck, Novartis, Intel si Washington Mutual. Anterior, el a fost vicepresedinte executiv al companiilor Honeywell International si Groupe Bull.
 
Peter C. Cairo este partener la CDR International si activeaza in calitate de consultant specializat in dezvoltarea liderilor, consilierea directorilor executivi si cresterea eficientei organizationale. Printre clientii lui se numara Avon Products, Merck, Colgate si Bank of America.

Cartea este bazata pe experienta celor doi autori, care au lucrat ani de-a randul cu mai multi executivi de top, avand prin urmare o perspectiva patrunzatoare asupra comportamentului uman in mediu organizational. Volumul identifica tendintele comune pentru liderii care esueaza in cariera si care vor provoca, astfel, daune considerabile organizatiilor pentru care lucreaza.

3. Jay Elliot, Steve Jobs, „iLeadership pentru o noua generatie”, editura Publica.

In iLeadership, Jay Elliot (vicepresedinte Apple) ne ofera pentru prima data oportunitatea de a-l cunoaste pe Steve Jobs asa cum doar unul dintre cei mai apropiati colaboratori ai sai a avut ocazia sa o faca. Cititorul este purtat in mai multe planuri de la sedintele cu privire la dezvoltarea produselor pana in laboratoarele de design, prin intalnirile din cadrul consiliului de administratie si prin viata din Silicon Valley.

Jay Elliot a muncit impreuna cu Steve Jobs in calitate de vicepresedinte Apple si ne dezvaluie in paginile „iLeadership” patru principii calauzitoare: produs, talent, organizatie si marketing. Cartea isi propune sa ii determina pe cititori sa inteleaga succesul lui Jobs prin interviuri exclusive cu personalitati cheie din istoria Apple si exemple de provocari si reusite din cariera sefului celei mai mari companii tehnologice din lume.

4. Kevin Hogan, „Limbajul secret de business”, editura Meteor Press

Kevin Hogan dezvaluie cunostinte fundamentale despre limbajul corporal si despre felul cum acesta influenteaza atitudini, actiuni si rezultate. Bazata pe experienta de 20 de ani a lui Kevin Hogan in comunicare, influentare si convingere, cartea explica elementele cheie ale limbajului corporal.

Volumul exploreaza aspecte precum intelesul pe care il au hainele si simbolurile, si detaliaza totodata importanta diferitelor contexte in care are loc comunicarea. Kevin Hogan te invata cum sa-ti manipulezi propriul limbaj corporal ca sa poti tine sub control informatiile pe care le dezvalui celor din jur.

5. Tony Hsieh, „Cum sa livrezi fericire”, editura Publica.

In „Cum sa livrezi fericire”, Tony Hsieh, CEO-ul Zappos (retailer online de articole vestimentare) ne impartaseste lectiile pe care le-a invatat in viata si in afaceri, de la administrarea unei ferme de rame si mai apoi a unei pizzerii, pana la LinkExchange, Zappos si altele.

Cartea lui Tony ne arata cum o cultura organizationala foarte diferita de cele traditionale reprezinta un model eficient de a atinge succesul.

„Customer service trebuie sa fie responsabilitatea intregii companii, nu doar a unui singur departament”, „Concentreaza-te asupra culturii organizationale si transforma acest aspect in prioritatea numarul unu”, „Foloseste-te de rezultatele cercetarilor din stiinta fericirii in administrarea afacerii tale”, sunt doar cateva din indemnurile lui Hsieh.

Dupa ce in 2009 a debutat ca cel mai bine plasat nou-venit in clasamentul anual al „Celor mai bune companii pentru care sa lucrezi”, realizat de revista Fortune, Zappos a fost achizitionat de Amazon.com, printr-o tranzactie evaluata la peste 1,2 miliarde de dolari.

6. Leander Kahney, „In mintea lui Steve Jobs”, editura Meteor Press.

O alta carte despre cel care a creat imperiul Apple. Volumul exploreaza personalitatea lui Jobs pentru a descoperi secretele business-ului sau. In pofida multor insusiri pe care unii le-ar considera defecte, el a condus companiile Apple si Pixar pe un drum al succesului si a devenit miliardar prin propriile puteri. Cartea biografica va arata cum gandeste si cum procedeaza Jobs.

7. Robert T. Kiyosaki ,”Un IQ financiar mai bun. Cum sa-ti folosesti banii mai cu cap „, editura Curtea Veche.

Potrivit autorului, „aceasta carte nu contine sfaturi financiare. Dar te ajuta sa devii mai inteligent in plan financiar, asa incat sa poti intelege informatiile pe care le primesti si sa-ti gasesti propria cale spre nirvana financiara”.

Robert T. Kiyosaki este autorul cartii „Tata bogat, tata sarac”, bestseller international, cartea de finante personale care a ocupat primul loc, timp de 2 ani la rand, in topul realizat de publicatia USA Today. Americanul este investitor, antreprenor si educator.

El a fost deseori criticat pentru modul in care isi scrie cartile, respectiv pentru stilul axat pe anecdote, simboluri si mai putin inclinat spre sfaturi concrete. In replica, Kiyosaki spune ca materialele lui sunt mai degraba niste instrumente motivationale, nu ghiduri cu sfaturi tip „pas cu pas”.

8. Dirk Muller, „Crashkurs – Manual de criza”, editura Meteor Press.

Cine se ocupa de banii cetatenilor? Cine garanteaza pentru economiile si pensiile noastre? Ce leaga pretul painii noastre de cursul dolarului? Dirk Muller, profesionist cu experienta in domeniul bursei, ne dezvaluie impletirea misterioasa a politicii cu finantele: Cum sunt cosmetizate datele „oficiale”, Cum se falsifica rata inflatiei si numarul somerilor, Cine are interesul sa ascunda realitatea, Cine castiga din asta, De ce sistemul nostru financiar merge din criza in criza, Ce trebuie sa se schimbe din acest punct de vedere.
 
9. Nassim Taleb, „Lebada neagra. Impactul foarte putin probabilului”, editia a II-a, editura Curtea Veche

Nassim Nicholas Taleb este profesor de ingineria riscului la Institutul Politehnic al Universitatii New York, membru asociat la Institutul Jean Nicod din Paris si expert in cercetare la Universitatea Oxford. A lucrat in principal ca trader, pana in 1993, dupa care a detinut diverse functii executive la Union Bank of Switzerland, Credit Suisse First Boston, Banque Indosuez si CIBC-Wood Gundy. De asemenea, a lucrat pentru Bankers Trust si BNP Paribas.

In noua sa carte, Taleb dezvolta una dintre temele sale preferate: toata lumea subestimeaza importanta evenimentelor putin probabile in anticiparea viitorului. El numeste aceste evenimente „lebede negre”, de neimaginat pana in momentul cand ele ni se infatiseaza. Nimeni, spune autorul, nu a putut anticipa inventarea rotii, nici macar probabilitatea ca ea sa fie inventata.

„In ultimii 12 ani, i-am spus oricarui era dispus sa ma asculte ca ne expunem unor riscuri enorme neacordand nicio atentie evenimentelor putin probabile. Dupa tot atatia ani inca primesc insulte pe aceasta tema!”, a recunoscut Taleb.

Printre cel mai bine vandute carti de business in primele sase luni ale anului, lansate de cele trei edituri, se numara si „In retea” de Lisa Gansky, „Dincolo de varf” de Zig Ziglar, „In cautarea excelentei” de Tom Peters si Robert Waterman, „Buyology” de Martin Lindstrom, „Riscurile accentuarii punctelor forte” de Robert B. Kaiser si „The essential Drucker. Selectie din lucrarile de management ale lui Peter F.Drucker” de Peter F.Drucker.