- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

121 Communication: In 2-3, ani marketingul direct isi va dubla ponderea in piata de publicitate

05 Jun, 00:01 • andra.gheorghe
Germanul Joerg Springer este CEO-ul celei mai noi agentii de marketing direct din Romania, 121 Communication, pentru care a fixat niste obiective indraznete: cifra de afaceri de 5 mil. euro in 2010 si intrarea in top 10 cei mai mari jucatori de nisa. Despre motivele pentru care a ales sa faca business in Romania, strategia pe care o va aborda, dar si despre experienta unui business-man german care isi petrece jumatate de an departe de casa, puteti citi in acest interviu.
121 Communication: In 2-3, ani marketingul direct isi va dubla ponderea in piata de publicitate

DailyBusiness

: Aveti mai multe business-uri de marketing direct, in diferite tari. Pe toate ati ales sa le denumiti diferit, inclusiv in Romania. De ce?
Joerg Springer: Am decis sa nu integram afacerea din Romania in reteaua de companii pe care le detinem, din cauza faptului ca avem parteneri locali. De fapt, de aceea am ales nume diferite pentru fiecare business in parte.

DB: De ce 121 Communication?
JS: E un nume care exprima foarte clar ceea ce ne propunem sa facem: sa comunicam direct, fata in fata cu consumatorul. Am discutat foarte mult inainte de a ne decide asupra numelui, cel putin 3 luni. Si am avut foarte multe denumiri pe lista. In final am ales 121. Poate suna un pic plictisor, dar este foarte clar. Ok, ce facem? Comunicam 1 la 1. Nu ne-am dorit un branding complex, ci doar unul care sa exprime o comunicare directa.

DB: Cat timp a durat prospectarea pietei din Romania si ce v-a convins in final sa investiti aici?
JS: Eu am venit in Romania, pentru prima data, in urma cu 3 ani. Inca nu imi vandusem business-ul din Germania, si cautam piete noi de extindere, eu ocupandu-ma de partea de business developement. In momentul in care am ajuns aici, Romania se apropia de statutul de membru UE. In plus am descoperit ca este o tara plina de talente, cu un sistem educational foarte bun pentru formarea abilitatilor de care aveam noi nevoie. Mai mult, reprezenta o piata suficient de mare. In randul noilor membri UE, Romania este a doua cea mai mare piata din perspectiva numarului de consumatori.

DB: Deci a fost un moment in care urmareati extinderea, dar nu ati facut-o. De ce?
JS: Nu am fost suficient de hotarati si nu fixasem exact linia de servicii pe care urma sa o abordam aici. Insa am descoperit o tara interesanta, cu o rata de crestere foarte buna. Un mare plus a fost usurinta de a face business, din perspectiva lingvistica. E o tara in care se vorbeste engleza, franceza, spaniola, italiana, deci ne este foarte usor sa comunicam.

Acestea au fost primele descoperiri pe care le-am facut cand am venit in Romania. Dupa 3 ani petrecuti aici, dupa ce am intrat in contact cu diferite activitati – agentiile interactive, de exemplu, m-am convins ca marketingul direct este foarte atractiv, si inca subdezvoltat comparativ cu media clasica – care inca domina piata de comunicare.

DB: Ati declarat ca in prezent marketingul direct din Romania acopera doar 5% din totalul pietei de publicitate. Cat credeti ca va atrage anul viitor, in conditiile in care climatul economic nu este tocmai favorabil comunicarii?
JS: Am intreprins mai multe cercetari care ne-au aratat ca marketingul direct are o rata de crestere anuala foarte buna. Probabil ca in 2-3 ani va atrage circa 10% din totalul pietei de publicitate.

DB: Ce servicii de marketing direct nu sunt suficient de bine acoperite in Romania?
JS: Din ce am observat pana acum, lipseste o acoperire eficienta a bazelor de date si munca propriu zisa pe baze de date de consumatori, plus trasearea unor profile viabile a clientilor. Si aceasta lacuna este vizibila si in rezultatul final al campaniilor. In Romania se fac campanii foarte bune, creative, dar se blocheaza in momentul in care clientul sau potentialul client trebuie sa primeasca informatia de la consumator si sa o integreze intr-o baza de date.

DB: Urmeaza sa va concentrati pe aceasta componenta?
JS: Da. Partea creativa este, de asemenea importanta, insa ne vom concentra pe componenta bazelor de date.

DB: Cati clienti va propuneti sa atrageti anul acesta in Romania?
JS: Pentru a atrage veniturile pe care ni le-am propus anul acesta, 2 milioane euro, avem nevoie de cel putin 6, 7 sau 8 campanii ample. Deci cam acesta ar fi si numarul de clienti pe care ne propunem sa il atragem, intre 6 si 10. Dar vom vedea cum vor evolua lucrurile. Ii avem deja in agenda, negociem si discutam potentiale proiecte.

DB: Care este costul minim al unei campanii pe care o veti dezvolta?
JS: Pentru a pune la punct o campanie eficienta si a avea rezultate, 20.000 euro este costul „entry level”.

DB: Cat dureaza implementarea unei campanii?
JS: Noi avem nevoie de un interval de timp cuprins intre 6 saptamani si 3 luni.

DB: Sunteti german si aveti afaceri in majoritatea tarilor vest europene. E diferita modalitatea de a face business aici, in Romania?
JS: Totul este diferit. De la procesul de vanzari, pana la tipologiile umane cu care intri in contact. Oamenii sunt diferiti, cu background-uri culturale diferite. In consecinta, fiecare tara in parte are nevoie de o altfel de abordare, in functie de specificului fiecareia.

Trebuie sa „adoptam” comportamentele fiecaror tari cu care care intram in contract. Cateodata poate fi dificil, mai ales pentru un german (zambind). Insa am lucrat foarte mult in companii multinationale din tari diferite in ultimii 10 ani. Mi-am invatat lectia: „In tot ceea ce faci, trebuie sa se reflecte obiceiurile locale si culturale ale tarii cu care intri in contact”.

DB: Deci nu locuiti in Germania, in prezent?
JS: Sediul central al business-ului este in Munich, insa jumatate din an mi-l petrec in Valencia, Spania. Sunt destul de obisnuit cu traditiile, cultura latina. Iar Romania este destul de similara cu ceea ce se intampla in Spania.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și Austria
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și ...
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură și sesizarea ÎCCJ la CCR
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură ...
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...