Într-un astfel de bussiness, satisfacția clientului este cea mai importantă resursă. Dacă e mulțumit de serviciu, va reveni. Dar dacă nu este accesibil pentru acesta să ajungă pentru prima oară în salon, atunci nici nu va avea ocazia ca măcar să testeze serviciile. Introducerea un sistem de programare online ajută clienții să găsească mai ușor și rapid programări, direct de pe laptop sau telefon.
O clientă care vrea să-și schimbe look-ul, de exemplu, va putea analiza lista de saloane din București, verificând atât locația cât și lista de prețuri. Dacă ambele sunt avantajoase, atunci programarea se realizează ușor și rapid, online. Astfel, clienta câștigă timp. Dar și salonul câștigă timp, pentru că nu mai există situații în care o clientă contactează recepția pentru a cere mai multe detalii, iar dacă nu este mulțumită, discuția nu se concretizează cu o programare.
O analiză făcută la nivel internațional, numită The 2025 Beauty and Wellness Benchmark Report relevă că în acest an tot mai multe persoane au preferat să se programeze online. Saloanele care oferă opțiuni de rezervare online tind să aibă venituri mai mari, conform raportului. La frizeriile analizate, de exemplu, 3 din 4 programări sunt rezervate online de către clienți. În mod similar, la saloanele cu cele mai mari venituri, aproape 7 din 10 programări sunt făcute online, comparativ cu 3 din 10 în cazul unui salon obișnuit.
Mai mult, 18% din programările efectuate prin acest instrument provin de la clienți noi. Acest lucru înseamnă că este aproape la fel de important ca orice alt sistem de marketing, reprezentând o oportunitate de reclamă gratuită. Ba, mai mult, este un instrument util pentru a afla date importante despre afacere: cele mai cerute servicii, zilele cu cei mai mulți clienți sau orele de vârf din salon.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/12/DailyBusiness-1-1-1024x683.jpg)
Trebuie să recunoaștem că în zilele noastre vrem răspunsuri rapid și la îndemână. Puțini sunt cei care mai au răbdare să petreacă timp la telefon pentru anumite programări. O afacere din 2025 are la dispoziție numeroase instrumente tehnologice care pot susține activitatea zilnică. Deși inteligența artificială nu poate înlocui competențele unui profesionist din domeniul beauty, mediul online joacă un rol tot mai important în modul în care serviciile sunt descoperite și accesate. În special pentru proprietarii de saloane, gestionarea eficientă a programărilor și a fluxului de clienți a devenit un subiect tot mai discutat.