- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Affichage: Piata romaneasca de outdoor va creste cu 15% in 2008

25 Jun, 13:11 • Redactia DailyBusiness
Valoarea pietei de publicitate outdoor va creste cu 15% in 2008, dupa ce anul trecut s-a cifrat la 67 milioane euro, a declarat Ariadna Plesu, directorul de marketing al companiei de profil Affichage.
Affichage: Piata romaneasca de outdoor va creste cu 15% in 2008

„Pe piata romaneasca de publicitate outdoor activeaza 4 companii internationale, care ocupa segmentul majoritar din piata, restul cotei fiind reprezentat de circa 30 de companii locale de talie medie si mica”, a declarat Ariadna Plesu, citata de NewsIn.

Tarifele percepute clientilor pot varia intre 85 si 10.000 euro pe luna, in functie de suprafata reclamei, pozitionare sau structura formatului.

„Panourile clasice – billboard – au costurile cele mai mici, in timp ce structurile de mari dimensiuni, precum meshuri, prisme, cuburi, pot atinge valori considerabile, chiar si de nivelul zecilor de mii”, a spus Plesu.

Preferintele clientilor se indreapta catre suporturi premium – backlituri – indiferent de obiectivele campaniei sau de produsul caruia i se face reclama. Clientii traditionali de outdoor folosesc un mix de formate, in functie de obiective, precum si de specificul fiecarei piete.

Selectia unei varietati de formate provine din posibilitatea alocarii de catre clienti a unor bugete considerabile pe outdoor versus bugete mici sau medii, unde clientii se canalizeaza pe un singur tip de produs.

In opinia lui directorului de marketing de la Affichage, problemele cu care se confrunta industria romaneasca de outdoor sunt reprezentate de lipsa unei reglementari legislative in domeniu, precum si de lipsa transparentei informatiei cu privire la licitatii.

Publicitatea outdoor reprezinta aproximativ 10% din totalul publicitatii desfasurate in Romania, fata de celelalte state comunitare, unde acest segment atinge 15-20% din totalul pietei, a spus Ariadna Plesu.

Resurse suplimentare:
analiza despre piata de outdoor din Romania
stire despre raportul Fitch asupra pietei romanesti de media