- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Brennan Media: marketing-ul direct insumeaza sub 10% din totalul advertising-ului

13 Jun, 13:50 • andra.gheorghe
Marketing-ul direct din Romania reprezinta sub 10% din totalul pietei de advertising, a declarat pentru DailyBusiness Bogdan Florea, directorul general al companiei de profil Brennan Media&Advertising.
Brennan Media: marketing-ul direct insumeaza sub 10% din totalul advertising-ului

Piata de marketing direct din Romania a inregistrat un volum total de 10 milioane de euro in 2007, estimeaza reprezentantii Brennan Media. Acestia apreciaza ca segmentul va creste anul acesta cu circa 20%.

Marketingul direct este un proces prin care companiile promoveaza bunuri si servicii unui anumit segment tinta din populatie prin posta, telefon, email sau alte cai directe.

„Cred ca volumul in bani este de sub 10% in acest moment, datorita costurilor extrem de ridicate in ATL (publicitatea conventionala – n.r.) si comunicarea in mass media. In acelasi timp in mod cert raportul cost/efect este net in favoarea marketingului direct”, a precizat Bogdan Florea.

Printre problemele cu care se confrunta inca direct marketingul romanesc se numara si lipsa unui instrument auditat, de monitorizare si masurarea a pietei, dar si perceptia destul de relativa a clientilor utiliuzatori ai acestei metode de promovare, in incadrarea activitatilor de marketing direct.

Totusi, increderea clientilor in acest canal de promovare este in crestere. Acestia descopera, printre beneficiile direct marketing-ului, comunicarea targetata si diferentiata, in functie de segmentul de public vizat.

Cei mai mari cheltuitori advertiseri romani in servicii de direct marketing sunt companiile de FMCG (bunuri de larg consum), telecom, bancile, dar si companiile de cosmetice. In cazul Brennan Media, cel mai cerut serviciu este telemarketing-ul, iar cel mai putin soliciat – merchandising-ul (promovarea si sustinerea activitatii comerciale la punctul de vanzare).

In ceea ce priveste evolutia bugetelor de marketing alocate de companiile romanesti, acestea au inregistrat, in perioada 2006-2007, o crestere constanta, de 20% anual, procent care se va pastra si pentru 2008.

Decalaje fata de pietele occidentale

„Din punct de vedere a metodelor de distributie si monitorizare suntem la un nivel similar”, spune Bogdan Florea.

„In privinta creativitatii campaniilor de direct marketing, agentiile de publicitate si mai ales clientii beneficiari ar trebui sa fie mai deschisi si sa evalueze de fiecare data impactul campaniilor si sa traga concluzii pentru viitor”, a adaugat directorul general de la Brennan Media.

Florea a mai atras atentia asupra faptului ca piata romaneasca este deficitara in privinta raportarii on line a activitatilor de marketing direct.

„Fenomenul este cauzat in special de clientii care prefera sa nu aloce bugete pentru acest proces si mai putin capabilitatilor agentiilor de marketing direct”, a explicat seful Brennan Media.

Schimbari care ar usura evolutia marketing-ului direct

Florea afirma ca nu a identificat probleme majore in industrie, cu exceptia distributiei in cazul campaniilor de direct mail sau drop mail (distributia de pliante sau mostre in cutiile postale) prin Posta Romana, care are costuri foarte ridicate, iar calitatea serviciilor este foarte slaba.

„Prin urmare, constructia si largirea ariei de acoperire a retelei de agenti in cadrul companiei este primordiala”.

O alta problema constatata de reprezentantul Brennan Media o constituie acuratetea bazelor de date care circula, si se tranzactioneza in special pe segmentul B2B (business-to-business).

„Datorita migratiei populatiei crescute din ultima vreme, randamentul campaniilor de direct mail este mai scazut acum decat in trecut. Cele mai eficiente campanii sunt cele de drop mail”.

Brennan Media are ca activitate principala cercetarea de piata, cu o pondere de aproximativ 75% din afacere. Marketingul direct reprezinta o activitate secundara a companiei, de circa 25%.

In cadrul marketingului direct realizat de Brennan Media, sunt incluse actiuni BTL, promotii, web promotions, leafleting (distributie de flyere), sampling (distributie de pliante), direct mail, drop mail, telemarketing, mobile marketing, actiuni de merchandising si mystery shopping (verificarea de catre pretinsi clienti a serviciilor unei firme).

Pentru 2007, compania a avut venituri totale de 680.000 euro si un profit de 230.000 euro. Actiunile de marketing direct au reprezentat circa 250.000 euro din totalul cifrei de afaceri, iar pentru 2008, agentia estimeaza o crestere a veniturilor acestui segment cu 50%.

Brennan Media&Advertising numara 270 de angajati si colaboratori, si lucreaza pentru clienti ca Vodafone, BCR, Petrom, OMV, UPC, Zentiva, Ringier, Sanoma Hearst sau Siemens.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și Austria
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și ...
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură și sesizarea ÎCCJ la CCR
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură ...
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...