- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Care au fost cele mai scumpe proiecte de branding in 2010, cel mai sarac an din ultimii 10

11 Oct, 00:01 • andra.gheorghe
2010 a fost un an aproape pustiu pentru industria locala de branding, atat ca numar al proiectelor, cat si al investitiilor. Cel mai scump se ridica la 5 milioane de euro, ii revine grupului petrolier OMV si este de trei ori mai ieftin decat cel mai scump proiect din 2009, transformarea Elita in Doncafe. Va prezentam cele mai scumpe reactivari de brand din 2010, prin comparatie cu cele ale anilor de glorie ai publicitatii locale.
Care au fost cele mai scumpe proiecte de branding in 2010, cel mai sarac an din ultimii 10

OMV Petrom a anuntat in luna mai un buget de 5 milioane euro pentru rebrandingul a 124 de benzinarii in din Petrom in Petrom V. Este cea mai mare investitie asumata anul acesta de o companie cu prezenta locala pentru servicii specifice de branding.

Brandul de tara, cel mai mediatizat si controversat proiect de nisa din 2010, a fost realizat de compania de marketing turistic THR- Asesores en Turismo cu un buget de aproape 900.000 euro. Din tot efortul creativ al THR, opinia publica a ramas mai mult cu logo-ul, celebra frunza care seamana izbitor cu multe alte prototipuri existente in bazele de imagini de pe Internet.

Dan Adamescu, miliardarul din umbra care pe langa business-urile din imobiliare si asigurari controleaza si Romania Libera, a simtit anul acesta nevoia sa improspateze imaginea ziarului, lucru pentru care a scos din buzunar circa 500.000 euro.

Rebrandingul ziarului are semnatura consultantului international Mario Garcia, responsabil de redesenarea unor titluri ca The Wall Street Journal, The Miami Herald, Die Zeit, Handelsblatt sau The Philadelphia Inquirer. Noua fata a Romania Libera a avut parte si de o componenta costisitoare de comunicare, care s-a ridicat la 2,5 milioane euro.

Si Zuzu, una dintre cele mai cunoscute marci din portofoliul producatorului de lactate Albalact, a trecut recent printr-un proces de schimbare a imaginii, care poarta semnatura agentiei BrandTailors.

Specialistii agentiei au avut o misiune destul de dificila: redesenarea unui brand creat in 2006 de unii dintre cei mai vechi oameni de branding din Romania, echipa Brandient, condusa de Aneta Bogdan.

Cu un buget de 500.000 euro, care a inclus si partea de comunicare a rebranding-ului, Zuzu s-a dezbracat de pene, si s-a inconjurat de petale.

Insa este evident ca proiectele de branding din 2010 sunt de departe inferioare, si ca numar, dar si ca investitii, fata de cele realizate pana in 2009.

In 2002, operatorul roman de telefonie mobila Dialog a devenit Orange, dupa o injectie masiva, de multe milioane euro, in rebranding. Care a dat si roade: la finalul lui 2004, operatorul numara 4,9 milioane clienti, fata de 1,6 milioane la finalul lui 2001, sub brandul Dialog. Procesul de rebranding a avut nevoie de 2 ani pentru finalizare.

Dupa Dialog, a fost randul Connex, care a devenit Vodafone in 2006, tot cu multe milioane de euro.

Rebrandingul Connex in Vodafone s-a facut in doua etape: in prima s-a trecut de la un brand local la unul dual – „Connex Vodafone”, iar in etapa a doua, s-a renuntat la brandul local si a ramas doar „Vodafone”.

Tot in 2006, retailerul Domo si-a schimbat logo-ul si pozitionarea cu 3 milioane euro, iar Astral a devenit UPC.

In 2008 a primit „haine noi” si Dacia, unul dintre cele mai cunoscute branduri 100% autohtone. Marca traditionala a romanilor si-a redesenat logo-ul si a cautat sa atraga clientii tineri, printr-o campanie de comunicare masiva, gandita de Graffiti BBDO.

In 2009, Bergenbier, proaspat iesita din contractul de sponsorizare al „nationalei” de fotbal, a schimbat hainele galbene cu altele, rosii, pe care a desenat si un logo nou. Pretul? Cateva milioane euro, cu tot cu campania de comunicare.

Insa probabil cel mai scump rebranding de anul trecut este cel prin care Elita a devenit Doncafe, cu 15 milioane euro alocati strict pentru activitati specifice de rebranding, si alte 4 milioane euro pentru comunicarea noului brand.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin