- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

China si Rusia vor aduce in 3 ani 18 mld. $ in publicitatea globala

30 Jun, 14:34 • Redactia DailyBusiness
China si Rusia vor contribui impreuna, in perioada 2007-2010, cu 18,43 mld. $ (11,69 mld. euro) la bugetul global de publicitate, conform unui studiu al agentiei ZenithOptimedia.
China si Rusia vor aduce in 3 ani 18 mld. $ in publicitatea globala

Agentia si-a modificat cu 6,6% estimarile in ce priveste majorarea din 2008 a bugetelor de publicitate, la nivel global, datorita cresterii de pe pietele in curs de dezvoltare, care compenseaza scaderea din America de Nord si Europa de Vest, informeaza presa internationala.

ZenithOptimedia si-a modificat estimarile de crestere pentru America de Nord, de la 3,7% la 3.5%, iar pentru Europa de Vest, de la 3,8% la 3,7%.

In ce priveste restul globului, agentia se asteapta la o crestere cu 11,8% fata de anul trecut, cu 0,7% mai mult fata de prognoza facuta in martie.

Dupa eliminarea costurilor cu energia si consumabilele din cresterea pietelor de publicitate dezvoltate, cresterea reala din 2008 nu va trece de 1%.

De asemenea, agentia prognozeaza ca majorarea de pe pietele in curs de dezvoltare va ramane peste trendul pietei in urmatorii 2 ani, ca rezultat al dinamismului din zonele sia Pacific, Europa Centrala si de Est, America Latina si Orientul Mijlociu.

Cota de piata a Internetului in bugetul global de publicitate va creste de la 10,8% in 2008 la 13,6% in 2010, cu o crestere de 26,7% a bugetelor in 2008.

Televiziunea va detine o cota de piata de 37,6% in 2008 si va cobori la 37,1% in 2010, in timp ce presa scrisa va scadea de la 25,9%, cota de piata in 2008, la 23,7% in 2010.

Outdoor-ul va creste de la 6,2% in 2007 la 6,7% in 2010.

ZenithOptimedia prognozeaza ca SUA vor ramane cel mai mare contribuitor la bugetul global de publicitate, inregistrand o crestere de 9,9% (17,72 mld. euro) in perioada 2007-2010.

In termeni procentuali, pietele in curs de dezvoltare vor contribui cu 63% la cresterea mondiala pana in 2010.

Rusia va creste cu 92,1%, Brazilia cu 79,6%, China cu 63,5%, iar India cu 52,2%.

ZenithOptimedia face parte din grupul Publicis,care ocupa in prezent locul intai in Europa in industria de publicitate, la nivel mondial se afla pe locul patru, iar in SUA pe locul 3. Publicis este prezent in 229 de orase din 109 tari si are o baza de peste 35.000 de angajati.

Agentia ZenithOptimedia este prezenta cu 195 de birouri din 70 de tari, iar din portofoliul sau de clienti fac parte AlcatelLucent, Beam Global Spirits & Wine, British Airways, Darden Restaurants, Electrolux, General Mills, Giorgio Armani Parfums, Hewlett-Packard, Kingfisher, Mars, MBNA Europe, Nestle, L’Oreal, Puma, Polo Ralph Lauren, Qantas, Richemont Group, Sanofi-Aventis, Siemens, Thomson Multimedia, Toyota/Lexus, Verizon, Whirlpool, Wyeth and Zurich.