- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Fitch: Piata de media din Romania ramane una subexploatata

12 Jun, 11:24 • Redactia DailyBusiness
Piata de media din Romania are un potential ridicat de dezvoltare pentru grupurile media, dar ramane inca una subexploatata, conform raportului publicat miercuri de Fitch Ratings, agentie de evaluare financiara.
Fitch: Piata de media din Romania ramane una subexploatata

Raportul Fitch arata ca publicitatea din Romania se situeaza sub nivelul mediu din Europa Centrala si de Est, si a inceput recent sa inregistreze o crestere semnificativa, iar cheltuielile publicitare pe cap de locuitor raman pe locul doi in clasamentul celor mai reduse din regiune, informeaza NewsIn.

Evolutia sectorului publicitar este estimata sa se intensifice la o rata anuala de crestere de peste 24% si sa atinga un nivel de 800 milioane dolari in 2009, nesurprinzator in contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana (UE) si a perspectivelor puternice de crestere.

Estimarile arata ca peste 70% din cresterea in sectorul publicitatii va fi reprezentata de publicitatea televizata, situatie care se datoreaza, ca si in Rusia, accesibilitatii si distributiei facile a programelor de televiziune, dar si slabiciunii altor tipuri de media.

Media pe suport tiparit sufera de o slaba distributie si exista putine posturi de radio cu acoperire la nivel national, motiv pentru care televiziunea este estimata sa isi consolideze pozitia ca principal mijloc de distributie a publicitatii, majorandu-si cota la 67% din total, in 2009.

Fitch arata ca potrivit legislatiei din Romania, posturile TV si radio sunt limitate la o cota de audienta de 30% si exista o limitare a procentului din profit ce poate fi alocat publicitatii de catre companiile locale.

Insa, exista semne ca reglementarile se schimba usor in favoarea televiziunilor, exemplu in acest sens fiind decizia de a permite mai multe pauze publicitare in timpul filmelor sau programelor de stiri.