Media & Advertising

Gafa sau strategie bine gandita? Sloganuri prezidentiale care ar putea deveni marci de vin

20 Feb, 00:10 • andrei.puscaragiu
Alegerile prezidentiale din 2014 i-au "inspirat" pe reprezentantii unui producator de vinuri din Romania in realizarea strategiei de promovare a acestuia. Fara sa fie partizanii unei tabere anume, ei au preluat elemente din campaniile ambilor candidati care au ajuns in turul doi de scrutin. Afla din DailyBusiness.ro despre ce este vorba.
Gafa sau strategie bine gandita? Sloganuri prezidentiale care ar putea deveni marci de vin

Cotnari SA a depus
luna aceasta doua cereri la OSIM pentru inregistrarea unor marci ce
seamana cu sloganurile folosite de principalii doi candidati la
alegerile prezidentiale din 2014.

Astfel, pe 2
februarie, producatorul de vinuri cu sediul in Iasi a depus cerere la
Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) pentru „Cotnari
Patria Vinului Bine Facut!”.

[img=6086][/img]

O saptamana mai
tarziu, aceeasi companie a depus cerere pentru „Mandri ca suntem
romani”.

In campania de anul
trecut, presedintele ales Klaus Iohannis a utilizat sloganul „Romania
Lucrului Bine Facut”. Acest slogan, pentru care PNL a depus cerere
de inregistrare la OSIM in vara anului trecut, apare insa ca fiind
radiat.

Nu acelasi lucru se
poate spune si despre sloganul PSD, „Mandri ca suntem romani”.
Partidul aflat la guvernare a depus cerere pentru inregistrarea
acestuia la OSIM inca din iunie 2014, iar in septembrie institutia
statului a si aprobat-o.

[img=6085][/img]

Cu toate acestea,
Cotnari SA ar putea primi aprobare din partea OSIM pentru marca
„inspirata” de la PSD, avand in vedere ca o inregistreaza pentru
o clasa diferita de cele pentru care a facut cerere partidul. Mai
exact, firma ieseana cere inregistrarea acesteia doar pentru clasa 33
de produse ce include bauturi alcoolice.

Ramane de vazut daca producatorul de vinuri va primi unda verde de la OSIM pentru cele doua marci. Iar ceea ce poate parea acum ca fiind o alegere nu tocmai fericita de nume, s-ar putea dovedi a fi o alegere inspirata. Si asta pentru ca cele doua sloganuri au beneficiat de o intensa mediatizare in timpul campaniilor celor doi candidati la prezidentiale.